21. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Loe, miks portaal ametid ja pangad endast välja ajas

21aastane tudeng Nazari Goudin hakkas internetis pakkuma laenude maaklerteenust, millega ajas endast välja nii pangaliidu kui riigiametid. Miks?

Pangaliit: kõik sõltub teenuse kvaliteedist

Katrin Talihärm, Eesti Pangaliidu tegevdirektor

Pangaliit ei ole hinnanud OÜ PL Partnersi poolt hallatava keskkonna kasutajatingimuste muutumist ajas. Varasemalt aga on pangad eelkõige näinud probleemi asjaolus, et OÜ PL Partnersi pakutava teenuse kasutamisel ei selgitata kasutajatele piisavalt täpselt, millisel viisil ja kelle poolt töödeldakse ja edastatakse töötlemise keskkonda sisestatavat infot. Kasutajal võib jääda mulje, et keskkonda andmete sisestamise järgselt esitavad mitmed krediidiasutused või finantsteenuse pakkujad pakkumise laenulepingu tingimustega. Kui pangad nimetatud portaaliga koostööd ei tee, siis eelkõige põhjusel, et keskkonna haldajad ei ole pankadega kokku leppinud teenuse osutamise tingimustes, mistõttu ei ole võimalik veenduda ka teenuse kvaliteetses ja turvalises osutamises.

Andmekaitsjad lõpetasid menetluse

Andres Ojaver, Andmekaitse Inspektsiooni järelevalvedirektor

Portaali asutajad pöördusid nõuannete saamiseks Andmekaitse Inspektsiooni poole siis, kui kõnealune portaal oli juba internetikeskkonnas aktiivne. Küsiti, kas kogu kontseptsioon on isikuandmete töötlemise seisukohast seaduslik. Menetlust algatati eelkõige seetõttu, et pärast meie poole pöördumist tutvus meie menetleja olukorraga ning pidas vajalikuks täiendavalt selgitada ja uurida, kuidas isikuandmete töötlemine portaali kaudu toimub. Samuti vajasid korrigeerimist kodulehel olevad kasutustingimused.

Tegime sellekohased soovitused ning need ka täideti. Kogu menetluse olulisim tulem andmekaitse seisukohalt on aga see, et portaal pangalaen.ee ei säilita isikuandmeid, vaid antud keskkond on vahend, millega saadetakse taotlused e-postiga ülesloetletud finantsasutustele. Seda tehakse isiku vaba tahte alusel ja informeeritud nõusolekul, mistõttu isikuandmete kaitse seadust ei rikuta ja menetlus ka lõpetati.

Tarbijakaitsjad uurisid portaali volituste ulatust

Hanna Turetski, Tarbijakaitseameti tarbijapoliitika ja avalike suhete osakonna juhataja

Menetlus alustati meedias tõstatatu põhjal, kui hakati pangalaen.ee veebilehte täpsemalt uurima. Eelkõige jäi selgusetuks OÜ PL Partners kui krediidivahendaja tegevuse volituse ulatus - kellega tehakse koostööd? Kuna ettevõtte poolt pakutav krediidivahendaja teenus on vastavalt kasutustingimustele tarbijale tasuta, siis, kas OÜ PL Partners on krediidiandjaga kokku leppinud tasu saamise ja selle tasu suuruse? Veebilehel www.pangalaen.ee ei avaldanud teenuse osutaja nime, teenuse osutaja aadressi ja kontaktandmeid, va elektronposti aadressi. Samuti peab finantstegevusega tegelev ettevõtja olema registreeritud ka majandustegevuse registris, kus tuleb märkida ettevõtluse vorm ning tegevuse aadress. Praeguseks on tarbijakaitseõigusaktidega vastuolulised puudused kõrvaldatud.

Autor: Rivo Sarapik, Hannes Sarv

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755