Autor: Fredy-Edwin Esse • 29. jaanuar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

BlackBerry tootja luigelaul?

Kui kolmapäeval kogub Kanada nutitelefonide tootja Research In Motion meedia ja analüütikud BlackBerry 10 platvormi esitlusele kokku, siis telefonitootja võib sõna otseses mõttes enda elu eest võidelda.

Research In Motion (RIM) tutvustab kolmapäeva hommikul New Yorgis ametlikult BlackBerry 10, mis on firma uus operatsioonisüsteem, millel hakkab baseeruma terve perekond telefone, kirjutab MarketWatch. Selle kõige eesmärk on Kanada firma taas konkurentsi tõsta.

Lisaks on oodata üritusel uute telefonide tutvustamist. Teiste seas peaks ilmavalgust nägema täispuuteekraani BlackBerry, mis peaks saama firma peamiseks ründerelvaks konkurentide vastu.

RIMi jaoks on tegu eluliselt olulise sündmusega ning paljud analüütikud on arvamusel, et see on firma viimane võimalus tekitada mingisugunegi impuls turuosa kasvuks turul, mida firma valitses enne iPhone'i tulekut.

Lisaks on firma kogu selle sündmuse promomiseks kulutamas kõvasti raha. Näiteks on firma tootnud esimese spetsiaalselt Super Bowli vaheajaks ettenähtud reklaami, mis on USAs samasuur reklaamipidu kui spordipidu.

"Tegu on ülitiheda konkurentsiga turuga ning enamik tarbijaid on BlackBerry osas oma otsuse juba teinud, mistõttu meie hinnangul peab RIM inimesi tõeliselt rabama," ütles kliendikirjas RBC Capital Marketsi analüütik Mark Sue.

Ürituselt peaks samuti täpsemalt teada saama, millal uued telefonid turule jõuavad ja milliseks kujuneb nende hind peamistel turgudel. Varasemalt on firma andnud mõista, et telefonid jõuavad turule enne märtsi lõppu.

Analüütikud on RIMi puhul kahte leeri lahutatud. Osade hinnangul on firmal endiselt piisav hulk ärikliente, kelle abil saab kasvu jätkata. Teiste hinnangul on firmade uued (kokkuhoiu) poliitikad nagu töötelefonide ostmise lõpetamine kustutanud lootuse kasvuks.

"Kuigi RIM on kaotanud suure osa impulsist ja turust, me usume, et peamine turg on firmal alles ja pakub võimalust kasvada," kirjutas Jefferies & Co analüütik klientidele läinud nädalal ja tõstis enda soovituse osta peale.

Citigroupi analüütik Jim Suva on aga suure ürituse eel märksa pessimistlikum.  "Kuigi me tunnistame, et meelestatus RIMi ümber on paranenud ja telekomid on teatanud enda toest, tuletame me investoritele meelde, et alles tõelised müüginumbrid näitavad uue tark- ja riistvara mõju firma finantsidele," kirjutas Suva klientidele.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755