Autor: Marek Mühlberg • 14. veebruar 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uuring: Elisa möödus EMTst

Vastavalt TNS Emori uuringule on mobiilside eraklienditurul Elisa turuosa 34%, EMT turuosa 32% ja Tele2 turuosa 31%.

Elisa erakliendiüksuse juhi, juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on Elisa tõusmine erakliendi mobiilsideteenuse pakkujana Eestis esimeseks selgelt ajalooline sündmus. „Senine turuliider on esimesel positsioonil püsinud tervelt viimase 17-ne aasta jooksul - alates konkurentsi tekkimisest mobiilsideturul ehk aastast 1995,“ ütles Andrus Hiiepuu. 

TNS Emor turu-uuringute juhtekspert Mari-Liis Eensalu sõnul on Elisa ainus operaator, kelle turuosa mobiilside turul eelmise aasta jooksul kasvas. Emori uuringutulemuste kohaselt ulatub Elisa mobiilsideteenuse turuosa 34%, samal ajal kui EMT turuosa on 32% ja Tele2-l 31%.

TNS Emor viis Elisa tellimusel küsitluse läbi 2013. aasta jaanuaris ning uuringu valim ulatus 1500 inimeseni vanuses 15-74 aastat.

Tänasel pressikonverentsil vastasid ajakirjanike küsimustele lisaks Hiiepuule Elisa Eesti juht Sami Seppänen ja ärisegmendi juht Jüri Teemant.

Miks on selleks vaja turu-uuring teha, et turuosa teada saada?

Seppänen: Turul ei koguta ega jagata infot erakliendi turu kohta. Näiteks seline info, mida edastavad mobiilioperaatorid annab kokku ligi 2 miljonit klienti. Teatavasti meid ei ole siin 2 miljonit. Eestis on suhteliselt lihtne saavutada 100% turuosa, näiteks kui saadame kõnekaardi postiga kõigile koju. Mina usadan hetke kõige rohkem Emori uuringut.

Jüri Teemant: Käisime Konkurentsiametis. Ettepanek oli, et riik hakkaks koguma ja jagama infot eradi era- ja äriklientide ning kõnekaartide iitumise kohta. See ettepanek hääletati maha. Miks? Vastus on tänase uuringu tulemustes. Konkurentidele ei ole kasuik seda infot turule jagada.

Kuidas te erakliendi turul edaspidi kasvate?

Seppänen: Kui klient ütleb, et tema olulisemaks valikukriteeriumiks on hind, siis sellega peab arvestama. Pikaajaliselt ei ole meie eesmärk olla odavoperaator, vaid kvaliteetne operaator, kes pakub oma klientidele taskukohast hinda.

Hiiepuu: Meie selge strateegia on hinnaliidri strateegia.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755