Vastavalt TNS Emori uuringule on mobiilside eraklienditurul Elisa turuosa 34%, EMT turuosa 32% ja Tele2 turuosa 31%.
Elisa erakliendiüksuse juhi, juhatuse liikme Andrus Hiiepuu sõnul on Elisa tõusmine erakliendi mobiilsideteenuse pakkujana Eestis esimeseks selgelt ajalooline sündmus. „Senine turuliider on esimesel positsioonil püsinud tervelt viimase 17-ne aasta jooksul - alates konkurentsi tekkimisest mobiilsideturul ehk aastast 1995,“ ütles Andrus Hiiepuu.
TNS Emor turu-uuringute juhtekspert Mari-Liis Eensalu sõnul on Elisa ainus operaator, kelle turuosa mobiilside turul eelmise aasta jooksul kasvas. Emori uuringutulemuste kohaselt ulatub Elisa mobiilsideteenuse turuosa 34%, samal ajal kui EMT turuosa on 32% ja Tele2-l 31%.
TNS Emor viis Elisa tellimusel küsitluse läbi 2013. aasta jaanuaris ning uuringu valim ulatus 1500 inimeseni vanuses 15-74 aastat.
Tänasel pressikonverentsil vastasid ajakirjanike küsimustele lisaks Hiiepuule Elisa Eesti juht Sami Seppänen ja ärisegmendi juht Jüri Teemant.
Miks on selleks vaja turu-uuring teha, et turuosa teada saada?
Seppänen: Turul ei koguta ega jagata infot erakliendi turu kohta. Näiteks seline info, mida edastavad mobiilioperaatorid annab kokku ligi 2 miljonit klienti. Teatavasti meid ei ole siin 2 miljonit. Eestis on suhteliselt lihtne saavutada 100% turuosa, näiteks kui saadame kõnekaardi postiga kõigile koju. Mina usadan hetke kõige rohkem Emori uuringut.
Jüri Teemant: Käisime Konkurentsiametis. Ettepanek oli, et riik hakkaks koguma ja jagama infot eradi era- ja äriklientide ning kõnekaartide iitumise kohta. See ettepanek hääletati maha. Miks? Vastus on tänase uuringu tulemustes. Konkurentidele ei ole kasuik seda infot turule jagada.
Kuidas te erakliendi turul edaspidi kasvate?
Seppänen: Kui klient ütleb, et tema olulisemaks valikukriteeriumiks on hind, siis sellega peab arvestama. Pikaajaliselt ei ole meie eesmärk olla odavoperaator, vaid kvaliteetne operaator, kes pakub oma klientidele taskukohast hinda.
Hiiepuu: Meie selge strateegia on hinnaliidri strateegia.
Seotud lood
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele