Autor: Romet Kreek • 5. märts 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Apple plaanib teleri asemel iWatchi

Apple juht Tim Cook andis vilje, et Apple ei tee kasvu genereerimiseks tööd teleri kallal, vaid arendab kella, mis võib osutuda kasumlikumaks, vahendab Bloomberg.

Citigroupi analüüsi kohaselt müüdi üle maailma 2013. aastal kellasid enam kui 60 miljardi dollari eest. Kuigi seda on vähem, kui üleilmse telerimüügi käive, on ärikasumimarginaal kelladel umbes 60 protsenti, ütles Citigroupi analüütik Oliver Chen. See on neli korda kõrgem, kui teleritel, ütles Bloombergi analüütik Anand Srinivasan.

„See võib olla 6 miljardi dollari võimalus Apple'ile, ning seal on kõvasti kasvuruumi, kui tehakse midagi täiesti uut nagu iPodiga – midagi, mida tarbijad isegi ei teadnud vajavat,“ ütles Chen, kes katab luksuskaupade jaemüüjaid.

Turuanalüüsi firma IHS Electronics & Media prognoosi kohaselt genereerivad tänavu telerimüüjad üle ilma 119 miljardit dollarit käivet. Cheni marginaaliprognooside kohaselt tähendaks kümne protsendine turuosa, et kelladega teenitaks 3,6 miljardi dollarine ärikasum võrreldes telerite 1,79 miljardi dollariga.

Nutikella on ka püütud varem luua. Microsoft allkirjastas Citizen Watchi ja Fossiliga 2003. aastal lepingud, et luua kell, mid annab liiklus-, sporditulemusi ja ilmateateid. Püüdlus lõppes 2008. aastal.

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112