Kagu-Aasia riikides äri ajav ettevõtja Urmas Kõiv kommenteeris „Eesti parim e-teenus“ konkursi raames, et sealne olukord sarnaneb 10-15 aasta taguse Eestiga.
Urmas Kõivu sõnul ollakse Eesti IT-asjandusest kuulnud „Välisriikides tekitab huvi, kuidas suudeti Eestis leppida kokku, et erinevad ametkonnad ja organisatsioonid liidetakse ühtse IT-süsteemi, X-teega,“ ütles Kõiv. Administratiivseid asju on Eestis märksa lihtsam ajada kui Aasias. „Indoneesias näiteks pean pangateenuste kasutamiseks ise kohale minema. Ja tähtsamate allkirjade andmiseks notarisse. Minu isik identifitseeritakse ainult passi näitamisel.“
„Välisriigis on Eesti e-teenuste kasutamine mugav. Allkirjastan siit lepinguid, kasutan internetipanka ning ühe firma olen välisriigis olles Eestisse asutanud ka riik.ee ettevõtjaportaali kaudu,“ lisas Kõiv.
Seotud lood
“Inimesed omavad põhjalikku ülevaadet sellest, mitu sammu nad päeva jooksul on teinud ja kui palju kaloreid kulutanud – aga kui küsida pealtnäha lihtsaid küsimusi ettevõtte andmete, süsteemide ja logide kohta, siis ollakse omadega ummikus,” möönab kodumaise ettevõtte ByteLife juht Janek Gridin murelikult.