• 26.03.13, 15:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kuidas muuta idufirma rahvusvaheliseks?

Eesti majandustarkvarafirma Erply omaniku Kristjan Hiiemaa sõnul peab rahvusvaheliste ambitsiooniga idufirma olema valmis palju kulutama, sama kinnitas ka TextMasteri USA regioonijuht Kristi Poldsam.
Tallinnas toimuval tehnoloogiakonverentsil MIT Global Startup Workshop rääkisid ettevõtjad sellest, kuidas muuta idufirma rahvusvaheliseks.
Kristjan Hiiemaa, Eesti majandustarkvarafirma Erply omanik
Ole valmis palju kulutama. Sa pead sellest aru saama, et alguses tuleb palju kulutada. Sa pead looma usaldust. Sa pead looma meeskonda, kes on nõus sinuga töötama. Sul peab olema oma meeskond ja sa pead andma endast parima, et see ei laguneks. Muidugi pead sa palkama nii häid inimesi kui võimalik. Püüa leida vana kooli ettevõtetest endale inimesi, kes on niinimetatud vana kooli müügimehed. Sa pead aru saama, mis erinevus on, kui luua idufirma siin või USAs või kus iganes. Mõtle kõigepealt, millises linnas sa tahaksid töötada, milline võiks olla esimene klient, mitte seda, et sa tahad saada tuhandeid kliente.
Kristi Poldsam, tõlke- ja kopeerimisteenust pakkuva TextMasteri USA regioonijuht ja maksete ning töökorralduse kontrollimise platvormi PayPepper üks asutajatest
Meie otsustasime juba esimesel päeval, et tahame olla rahvusvahelised. Me asutasime oma ettevõtte Prantsusmaal ning alustasime kohe kolmes erinevas keeles: inglise, prantsuse ja saksa keeles. Me alustasime agressiivselt ning olime nõus kulutama. Selleks, et saada rahvusvaheliseks, pidime me palkama kohaliku juhtkonda. Suurim väljakutse on meie jaoks palgata õigeid inimesi. Selleks me kasutame personaliotsingufirmat. Piisavalt hea töötajata ei ole õige argument, peab olema väga hea. Sa ei pea alati ise asutama idufirmat, sa võid ka liituda olemasoleva idufirmaga, sealt saab ka endale väljakutseid ja saad areneda.
John Metcalf, andmesideteenuseid pakkuva Demand Analyticsi üks asutajatest ja juhatuse liige
Selleks, et kasvada suureks, tuleb kiiresti õppida. Me mõtlesime kohe, et tahame aidata inimestel teha oma otsuseid ehk me seadsime endale eesmärgi. Kui oled otsustanud olla ettevõtja, siis vahet ei ole, kas sa oled rahvusvaheline või mitte, sa pead olema sina ise.
Yrjö Ojasaar, nõustamisettevõtte Solon Partners äripartner.
Tee midagi, mis sulle meeldib. Kui sul on oma nišš, siis sa saad rahvusvaheliseks niikuinii.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 06.12.24, 13:34
Tehnoloogia, protsessid. Kui tugev on sinu ettevõte kui “maja”?
Kujuta ette, et sinu ettevõte on nagu maja, mis peab vastu vihmale, tormile ja ajahambale. Selle tugevus sõltub vundamendist, kandvatest seintest ja katusest. Kui mõni neist pole paigas, võib maja muutuda ebastabiilseks.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele