Arvutivõrguteenuseid osutava Paraneti asutaja Michael Holthouse'i sõnul tuleb juba ettevõtet luues mõelda ka sellele, mis saab ettevõttest siis, kui sa sellest väljud.
"Minu esimene samm ettevõtjaks hakkamiseks oli see, et ma hakkasin vaatama elus asju, mida ma tahtsin, või mõtlesin, et oleks tore, kui mul oleks see või teine asi olemas. Mul tekkis nendest asjadest nimekiri," rääkis Holthouse sellest, kuidas ta otsustas teha ettevõtte Paranet. Ta rääkis täna Tallinnas toimuval tehnoloogiakonverentsil MIT Global Startup Workshop, mida ta on oma ettevõtja-aastate jooksul õppinud.
Michael Holthouse'i õppetunnid:
1. Ettevõttest väljumine. Olin töötajatega rääkinud, et teeme ettevõtte. Siis nad küsisid, kuidas ma sellest väljun. Kui mina mõtlesin, et kuidas ma selle käima saan, siis nende arvates ma oleksin pidanud mõtlema, kuidas ma sellest väljun. Seega sa pead mõtlema, mis sellest ettevõttest saab, kui sa sellest väljud. Kas sa müüd selle maha või teed sellest avaliku ettevõtte.
2. Visioon. See on võimas asi. Me rääkisime ja selgitasime igale inimesele, kuhu me läheme, kuidas me sinna jõuame ja mida see minu jaoks tähendab. Iga klient, kes sisse tuli, oli teadlik eesmärgist ja sellest, kuhu me lähme ja mida me selleks teeme.
3. Ettevõtte kultuur. Igal ettevõttel on oma kultuur, nagu iga inimene on omaette isiksus. Küsimus on selles, kas sa pöörad tähelepanu sellele või ei pööra. Milline on sinu ettevõtte sisemine kultuur, kas su ettevõte on kiiresti või aeglaselt kasvav.
4. Palka õigeid inimesi. Need inimesed peaksid olema nii head, et pakuvad sulle iga päev mingit väljakutset.
Holthouse müüs oma ettevõtte Paranet 1997. aastal, pärast kuut tegutsemisaastat, Sprint Corpile 375 miljoni dollari eest.
1999. aastal ta lõi mittetulundusliku organisatsiooni Foundation for Kids, mille eesmärk on aidata probleemseid lapsi ning õpetada neile eluks vajalikke oskusi.