Täna Tallinnas toimuval tarkvarakonverentsil “Innovation Now” esinenud maailma suurima majandustarkvaratootja SAP AG visionäär Timo Elliott rääkis, et ettevõtted kaotavad pettustega ülemaailmselt 2,7 triljonit eurot aastas ning näitas uut programmi, mis tuvastab automaatselt kelmusele viitavad ilmingud.
Timo Elliotti sõnul kaotavad ettevõtted kasumist keskmiselt viis protsenti läbi pettuste ning peamiselt viiakse need läbi kindlustuse, riigi, panganduse ja tervishoiu sektorites. “Töötasime välja algoritmi, mis tuvastab kahtlased ebakorrapärasused ning suudab seeläbi rahalist kulu vähendada või ära hoida,” ütles Elliott pressiteate vahendusel ja lisas, et programmi alus on uus HANA analüüsitarkvara, mis võimaldab hiigelsuuri andmemahtusid senise päevadepikkuse perioodi asemel analüüsida reaalajas.
Timo Elliotti sõnul käivad läbirääkimised mitme Eesti ettevõtte ja riigiasutustega, mis on huvitatud HANA analüüsitarkvarast ja selle Fraud Management lisarakendusest. “Riigisektoris otsib programm näiteks reaalajas maksudest kõrvalehoidjaid ja võrdleb kas erinevates kohtades esitatud andmed klapivad deklareerituga. Algoritm kammib ka erinevaid tehinguid, et leida varjatud pettusele viitavaid mustreid ning adopteerub uute skeemidega,” ütles Elliott.
Maailmas on pettused suurim probleem kindlustuse valdkonnas. USA-s tehakse aastas 40 miljardi dollari väärtuses valeavaldusi. Briti Kindlustusettevõtete Liidu andmetel sooritatakse Ühendkuningriigis nädalas 2500 petmiskatset enam kui 900 miljoni naela väärtuses.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.