Portaali Hooandja ühe asutaja Henri Laupmaa sõnul kasvab ühisrahastuse tähtsus kogu maailmas hoogsalt ning uus rahastusmudel on edukalt käivitunud ka Eestis.
Täna kasutab internetti 2,17 miljardit inimest ning terve põlvkond on üles kasvanud internetiajastul - see omakorda on loonud täiesti uued võimalused, sealhulgas ka uusi rahastusmudeleid, märkis veebipõhise ühisrahastusplatvormi Hooandja üks loojaid Laupmaa sel nädalal Pärnu konverentsidel esinedes.
Ühisrahastus sai alguse USA platvormist Kickstarter, mis käivitus 2009. aastal väga tagasihoidlikult: esimese projektina koguti raha ühe raamatu väljaandmiseks. Laupmaa sõnul oli aga näiteks viimasel Sundance’i filmifestivalil enamik pärjatud filme saanud stardiraha just Kickstarterist.
Laupmaa tõi välja kolm ühisrahastuse liiki: projektide rahastus, ühislaenamine ja firmade ühisrahastamine.
Hooandja on eelkõige suunatud loominguliste projektide toetuseks. „Esimese kaheksa kuuga kogusid erinevad projektid Hooandja kaudu üle 80 000 euro. 37,5% projektidest ei saanud taotletud raha kokku ning ülejäänutel see õnnestus,“ kommenteeris Laupmaa Hooandja algust.
Maailmas on viimase aasta jooksul ühisrahastusena kogutud 2,6 miljardit dollarit ning käimasolevalt aastalt oodatakse selle summa kahekordistumist.
Uue trendina on tekkimas ka erinevad internetirahasd, näiteks bitcoin, lisas Laupmaa. Samuti tekib alternatiivraha, näiteks Suurbritannias Bistrolis emiteeritud Bistrol pound. Seda aktsepteerib ka osa ettevõtteid ning raha eesmärk on hoida elus kohaliku tasandi äri.
Seotud lood
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele