Aastaid tagasi oli tavaline, et parimast spetsialistist sai ajapikku juht. Kuna juhid olid oma ala parimad asjatundjad, saavutati kitsastes valdkondades häid tulemusi, kirjutab Elioni juht Arti Ots.
Sellise toimetamise varjukülg on aga nõrk seotus ettevõtte kui tervikuga. Kuigi eraldiseisvalt tehti igas tiimis head tööd, siis kliendi jaoks asi kokku ei mänginud – käsi ei teadnud, mida jalg teeb. Lisaks kiputi probleeme nägema väljaspool oma üksust või osakonda, alati oli probleemides süüdi keegi teine.
Kui seitse aastat tagasi tõsisemalt klientide tagasisidega tööd alustasime, sai selgeks, et anonüümne rahulolu-uuring ja heal tasemel keskmised hinded ei aita meid edasi ega võimalda probleeme üles leida ja neid lahendada. Meid aitas eesmärkide selge sõnastamine ja põhjendamine, iganädalane klientide tagasiside analüüs ning üksustevahelised juhtumite arutelud. Olles mõõtnud töötajate pühendumist, nägime ka seal kasvu – töötajad hakkasid paremini tajuma oma töölõigu rolli ja tähtsust terviklikus ahelas. Seda etappi toetas ettevõtte ühtlane tulemustasusüsteem, mis lõi tasakaalu äriliste tulemuste ja klientide tagasiside vahel. Paari viimase aastaaga on meil kujunenud arusaam, et peamiselt eesmärkidel ja tulemustasudel toimiv juhtimine on hakanud ennast ammendama.
Et saavutada uut kvaliteeti, ei piisa ainult tasakaalus eesmärkidest ja nende mõistmisest. Iga töötaja peab mõistma, kuidas ettevõte toimib, mis on tegevusvaldkonnas teoksil, kuidas see kõik suuremasse pilti paigutub. Me ootame oma töötajatelt iseseisvat mõtlemist ja otsuste tegemist. Juhendid ei suuda kunagi ennustada ja kirjeldada kõiki elus ette tulevaid juhtumeid.
Niisugune mõtteviis seab ka juhtidele uue ootuse. Senisest juhendajast ja tulemuste hindajast saab meeskonna arenguplaani eestvedaja ning iga tiimiliikme arengu toetaja. Töötajatele tähendab see samuti mõtteviisi muudatust – tuleb julgeda ise otsustada, mis tähendab ühekorraga nii suuremat vabadust kui ka vastutust.
Arti Ots esineb Äripäeva korraldataval BIG4 konverentsil 23.05.
Autor: Vilja Kiisler, Arti Ots
Seotud lood
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele