Tarbijakaitseamet kontrollis teises kvartalis 168 Eesti arvuti- ja tehnikakaupade e-poodi, rikkumisi esines 33 protsendil poodidest.
Põhirikkumine seisnes selles, et kauplejate kodulehtedel ei olnud tarbijatele müüdavate toodete kohta kogu teavet eesti keeles. Tarbijakaitseseaduse järgi on kaupleja kohustatud andma tarbijale enne kauba omandamist eesti keeles üksikasjalikku, tõest ja arusaadavat teavet. See nõue kehtib kõikidele kauplejatele olenemata tootegrupist.
Kauplejad peavad avaldama info nii toote omaduste, kasutamistingimuste kui garantii kohta viimase olemasolul. Lisaks sellele peab tarbijat teavitama toote hinnast, tasumistingimustest ning lepingu täitmisest ja sellest tulenevatest õigustest, kohustustest ja vastutusest, sealhulgas kauba või teenuse suhtes pretensiooni esitamise võimalustest.
Mitmed kauplejad võtavad tehnikakaupade tooteinfo otse tootja, maaletooja või edasimüüja andmebaasist, jättes seejuures teabe eesti keelde tõlkimata, teatas tarbijakaitseamet.
Lisaks tuletab tarbijakaitseamet jäätmeseaduse mõistes probleemtooteid (patareid ja akud, mootorsõidukid, elektri- ja elektroonikaseadmed, rehvid ja põllumajandusplast) müüvatele e-kauplejatele meelde, et neil on kohustus teavitada oma kodulehel tarbijaid kohtadest, kuhu nimetatud toodete jäätmeid tagastada. Avaldada tuleb nii jäätmete tagastamiskohtade asukohad kui telefoninumbrid, millele helistades on võimalik saada asjakohast infot.
Seotud lood
Viimastel aastatel on küberkaitse muutunud tehnilisest probleemist strateegiliseks ärimureks. Kuna küberohud muutuvad üha keerukamateks, kasvavad ka riskid, mida need põhjustavad. 15. mail toimuv
Crayoni 5. Küberturvalisuse Foorum on oluline sündmus neile, kes soovivad küberkuritegevuse vastu võitlemises samm ees püsida. Foorum toob kokku tuntumad küberkaitseeksperdid ja arvamusliidrid, kes arutlevad ettevõtteid ohustavate väljakutsete teemal ning uurivad lahendusi, mis aitavad kujundada küberkaitse tulevikku.