Autor: Indrek Kald • 8. september 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Ära lenda British Airwaysiga ehk sotsiaalmeedia jõud

Nagu näitab hiljutine juhtum ärritatud British Airwaysi kliendiga, võib lennufirma veebis klientidega mittesuhtlemine tuua kaasa tõsiseid tagasilööke hoolega ehitatud brändikuvandile.

British Airwaysi äriklassis Chicagost Pariisi lennanud perekond Syed avastas sihtkohas, et üks kohver on puudu. Lennufirma personalist polnud probleemi lahendamisel abi ning vanemad palusid pagasi kättesaamiseks poja abi, kirjeldab juhtumit reisiportaal trip.ee.

Ka Hasan Syed ei saanud kahe päeva jooksul lennufirmast vastust. Nüüd otsustas ta tõmmata probleemile British Airwaysi ja kogu maailma tähelepanu uudsel viisil. Noormees ostis Twitteris nn esiletõstetud säutsu, kus kirjeldas lennufirma puudulikku klienditeenindust. Säuts ise oli üsna lihtne: "Ära lenda British Airwaysiga. Nende klienditeenindus on õudne." Esiletõstetud säutse kasutatakse, kui Twitteris viiakse läbi kampaaniat, näiteks kasutavad firmad seda oma pakkumiste reklaamiks.

Syed suunas oma säutsu British Airwaysi kahele kõige tähtsamale turule – Suurbritanniasse ja USAsse. Nüüd jäi üle ainult oodata, kui palju Twitteri lugejad sellele reageerivad. Loetud tundidega leidis säuts kümneid tuhandeid vaatamisi. Varsti jõudis lugu ka suurtesse portaalidesse. Kuid mida polnud, oli British Airwaysi reageering. Vastust ei tulnud kummastki lennufirma kahest tähtsamalt Twitteri kontolt – üks mõeldud USA turule, teine on globaalne.

Tänaseks on pagas leitud ja omanikule kätte toimetatud. British Airways on edastanud vabanduse, kuid lennufirma mainekahju on kolossaalne: suur hulk ingliskeelseid meediatarbijaid on selgeks saanud, et British Airwaysi klienditeenindus on kohutav.

Nagu näha, pakub sotsiaalmeedia huvitavat võimalust ametlikult üle võtta suurkorporatsioonide enda reklaamiplatvorme ja see ei nõuagi suurt raha. Twitteri-kampaania läks Hasan Syedile maksma tuhat dollarit ehk 757 eurot.

Loe pikemalt reisiportaalist trip.ee.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755