Autor: Kaisa Gabral • 11. september 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Facebooki partnersuhete juht: ära mõtle vaid klikkidele!

"Kui tahate hästi müüa, peate õppima lugude rääkimise kunsti,“ õpetas Facebooki Kesk- ja Ida-Euroopa partnersuhete juht Illya Kondratyuk.

Ärge mõelge ainult klikkidele, 99% inimestest, kes Facebookis teie ettevõtte toodet või reklaami nägid ja seda hiljem tarbisid, ei klikkinud selle peale, rõhutas Kondratyuk täna Tallinnas toimuval konverentsil Best Internet. „Keskendu Facebookis oma brändile ja tee see selliseks, et inimesed tervitavad seda oma uudisvoos,“ soovitas ta.

Tema sõnul on Facebook reklaami ja brändi koha pealt asendamatu kanal, mis peab olema lihtsasti kättesaadav erinevate tehniliste vidinatega – mobiil, arvuti, tahvelarvuti jne. Kondratyuki sõnul kasutab 39% inimestest telefoni vannitoas ja ligi pooled kasutavad telefoni voodis. Facebooki strateegiat luues tasub tugineda tema hinnangul enda toote või ettevõtte varasemale marketingi tüübile. Ei pea võtma kasutusele just seda Facebooki strateegiat.

„Facebooki fännid on ka tegelikult ettevõtte fännid (kliendid, tarbijad vms), kes toovad hiljem sulle ka müüki,“ märkis Kondratyuk, rõhutades, et Facebooki fännid on kindlasti ka ettevõtte päriskliendid, mitte suvalised like´i nupule vajutajad.

Samuti peab Facebookis turundust tehes mõtlema, kui oluline su sõnum on ning idee olgu hea ja lööv. „Tarbija usub täna, et bränd peab pälvima avaliku tähelepanu,“ märkis Kondratyuk. Väga oluline on tema hinnangul ka see, mis lugusid sa Facebookis oma toote kohta räägid, milline on sinu story.

„Inimesed soovivad jutustusi, lugusid. Kui ma täna ütleksin, et Earl of the Sandwich leiutas võileiva ja räägin sellest ka ägeda loo juurde, siis on peaaegu 100% tõenäosus, et te mäletate seda lugu ja ettevõte müüb võileiba tänu loole paremini. Kui tahate hästi müüa, peate õppima lugude rääkimise kunsti,“ märkis Kondratyuk.

Tema sõnul tasub tähele panna ka seda, et keskkond vastavas tehnilises vahendis - arvuti, mobiil või tablett - oleks lihtsasti kasutatav, kasutajasõbralik. Et seal ei esineks anomaaliaid ning et tootel oleks väga hea visuaal.

„Sa ei saa suhelda ainult mobiili- või tabletikasutajatega. Kui teed oma tootele tööriista, siis tee see nii, et kõik saaksid seda kasutada,“ märkis Kondratyuk ja lisas, et võtmesõnaks on sihtgrupini jõudmine. Samuti on tema sõnul oluline osta Facebookist ka tasuta reklaami, et viia oma toode nö sõprade sõpradeni.

„Tee nii, et ühel kindlal päeval näevad sinu sõnumit kõik eestlased,“ soovitas Kondratyuk.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755