17. september 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uus Hiina sõdalane

Kõigest kolm aastat tegutsenud Hiina tehnoloogiafirma Xiaomi on juba kasumis ja võtnud suurema osa nutitelefonide turust kui Apple. Võitlus paistab järjest karmimaks minevat.

Teisipäeval pidi Apple selles võitluses oma kaardid lauale lööma ning oodatud trumpässa asemel oli "õunafirmal" vaid ette näidata käsi, mis heal juhul suudaks viigistada. Viimase paari kuuga oli Apple'i aktsia tõusnud ligi 20% ootuses, et firma toob välja odavama versiooni iPhone'ist, mis oleks plastikust, maksaks vähe ning aitaks kaasa Apple'i maailmavallutuslikele plaanidele.

Tulemus oli aga suur pettumus. Põhimõtteliselt tugevasse plastikusse mähitud iPhone 5, millele pandi lõppu veel C-täht, ei ole odav ega aita enamiku analüütikute sõnul kindlasti firmal turgu võita.

"See ei ole piisavalt odav," ütles iPhone 5C kohta HSBC Holdingsi analüütik Tucker Grinnan Bloombergile. "Me oleme selle hinnas täiesti pettunud. Tegu on kallima klassi telefoniga Hiinas."

Tuleb mõista, et Hiina puhul on tegu üliolulise turuga. Riigis on 1,2 miljardit mobiilsideklienti ning ainuüksi riigi suurimal mobiilsideoperaatoril China Mobile'il on üle kahe korra rohkem kliente kui näiteks USAs üldse inimesi elab - 745 miljonit.

Rohkem kui iga kolmas nutitelefon müüakse just Hiinas. Paraku pole neil aga ostujõud sama mis ameeriklastel, sest Hiina keskmise leibkonna aastane sissetulek on 5000 dollarit.

Paneme siia kõrvale nüüd Apple'i n-ö odavtelefoni iPhone 5C, mille hind ilma lepinguta algab 733 dollarist (550 eurot). Ma isiklikult mõtleksin väga pikalt järele, kas ma tahaksin ikka peaaegu kahe kuu leibkonna palgarahade eest ühe plastmassist telefoni soetada, mida nähes inimesed teavad, et tegu on Apple'i kahest telefonist odavama versiooniga.

Selle murekoha on Xiaomi väga hästi ära taibanud ja lahendanud. Hiina keeles "väikest riisi" tähendava firma uus lipulaev Xiaomi Phone 3 maksab poes ilma lepinguta 325 dollarit ning odavamad variandid lähevad müügiks 100 dollari juures. Firma on võtnud eesmärgiks uputada turg üle enda telefonidega, mis on toodetud praktiliselt nullkasumiga. Ja hiinlastele see meeldib.

Xiaomi imelisest äriedust loe edasi tänase Äripäeva paberlehest.

Autor: Fredy-Edwin Esse, Ave Lepik, California

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755