Canon kärpis täna ärikasumiväljavaadet, hoiatades, et peegelkaamerate müük teeb esimese aastase languse alates 2003. aastast, vahendab Reuters.
Maailma suurim kaameratootja teatas, et üleilmne majandusolukord piirab vahetatava objektiiviga kaamerate aastamüüki mulluselt 8,2 miljonilt kaameralt 8 miljonile kaamerale. Kaamerafännide nõudlus jääb Euroopas nõrgaks ega taastu ka Hiinas nii kiiresti, kui loodeti.
Kui ettevõtte nn seebikarpide müük on saanud viimasel ajal löögi nutitelefonidelt, on kuni 2012. aastani professionaalsete fotograafide ja entusiastide poole kõrgema kasumimarginaaliga peegelkaamerate müügikasv läbi.
Kuigi juulist septembrini kvartali ärikasum paranes aastaga, oli eelemise aasta baas nõrk ja tõi ikkagi kaasa kogu majandusaasta ärikasumiprognoosi kärpimise 360 mln jeenile. Analüütikud ootavad 378,5 mld jeenist kasumit.
Artikkel jätkub pärast reklaami
„Veel hiljuti kasvas peegelkaamerate müük isegi ligi 10%, kui majanduse olukord oli halb. Nüüd lükkavad inimesed selliste luksuskaupade nagu kaamerate ostu edasi," ütles Canoni finantsdirektor Toshizo Tanaka. Ta lisas, et kunded on muutnud hinnatundlikumateks.
Juulis prognoosis ettevõte, et aasta ärikasumiks tuleb 380 miljardit jeeni. Varem prognoosis ettevõte, et nad müüvad tänavu 9 mln peegelkaamerat.
Canoni Jaapani rivaal Nikon avaldab kvartalitulemused 7. novembril.
Seotud lood
Pilveteenustega seotud arveldamine võib tekitada omajagu peavalu. Crayon koondab Amazon Web Service’i (AWS) kulud ühele arvele, annab reaalajas ülevaate tegelikest kuludest ning aitab andmepõhiste soovitustega kulusid kontrolli all hoida. Klientide jaoks on tulemus vähem manuaalset tööd ja ebameeldivaid üllatusi ning rohkem kontrolli ja kokkuhoidu.