Maksu- ja tolliameti (MTA) peajurist Kaolin Lorents ütles audiitorbüroo PwC korraldatud raamatupidajatekonverentsil, et tööandjatele pannakse kohustus registreerida uued töötajad koheselt infosüsteemi TÖR. Uus kord planeeritakse kehtestada 1 juulist 2014.
PwC raamatupidajate konverentsil esinedes tutvustas MTA peajurist Karolin Lorents järgmise aasta muudatusi. Uue korra järgi on töötaja tööle asumisel tööandjal kohustus edastada töötaja andmed infosüsteemi enne tööle asumist. Lorents selgitas, et registreerimine toimub e-maksuameti kaudu ning ühtset andmete haldamise süsteemi saavad kasutada veel Haigekassa, Töötukassa, Tööinspektsioon, Sotsiaalkindlustusamet ja Politsei- ja Piirivalveamet (PPA).
Uute töötajate registreerimise mõte oli erinevates ministeeriumites arutlusel juba eelmisel aastal. Nüüd on arendustööd jõudnud sellisesse etappi, et MTA loodab vajalikud seaduse muutmised valmis saada järgmise aasta esimeseks pooleks.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Milleks andmeid saab kasutada?• ravikindlustuse määramiseks,
• töötuna arvele võtmiseks, arveloleku lõpetamiseks, töötutoetuse ja töötuskindlustushüvitise määramiseks,• töötamise fakti kontrollimiseks,• välismaalaste töötamise tingimuste järelevalve menetluseks• töösuhete (TLS § 1 lg 2) järelevalve menetluseks ja tööõnnetuste uurimiseks• maksukohustuse täitmise kontrollimiseks
Töötajate registreerimise kohustusega soovitakse vähendada mitteametliku tööjõu kasutamist. Lorents ütles, et meetme kaudu loodetakse paremat maksete laekumist. „Täiendavalt võiks see olla umbes 10 miljonit eurot,“ ütles Lorents.
TÖR võimaldab töötukassal võtta üle „paberivaba“ menetlussüsteemi. Tööd tegev isik aga näeb, kas tema töötamine on registreeritud, maksud tasutud ja sotsiaalsed tagatised olemas.
Enam ei pea PPA eraldi teavitama välismaalase töötamise tingimuste muutumisest. Samuti tagatakse registriga ravikindlustus viisa alusel töötavatele inimestele.
Eelnõu kohaselt hakkab seadus kehtima alates 1. juulist 2014.
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.