IHS uuringu kohaselt läheb Sony ja Microsofti mängukonsoolide võidujooksus tihedaks rebimiseks.
Sony viimatine päästerõngas järgmise generatsiooni mängukonsoolide lahingus, PlayStation 4 (PS4) plaanitakse Põhja-Ameerika turule paisata selle nädala lõpus. Microsofti Xbox One tuleb eelduste kohaselt turule aga 22.novembril. Mõlemad mängukonsoolide turuletulek on ajatatud vahetult jõulueelseks ostuperioodiks, jõudmaks paljude fännide kingikottidesse.
IHS ennustab, et 2013. aasta lõpuks on Sony müünud 2,4 miljonit PS4 mängukonsooli, Microsofti mängukonsooli Xbox One müüginumbriteks ennustatakse aga 2,2 miljonit. IHSi eelduste kohaselt jäävad brändide geograafilised müügieelistused samaks: Xbox One-i müüakse Põhja-Ameerikas rohkem, kui PS4 ning PS4 müüginumbrid on suuremad Euroopas.
Kuna Xbox 360 kasutajate kogukond on märkimisväärselt suurem kui algne Xbox generatsioon, peaksid Xbox One esimesed müüginumbrid olema “tunduvalt suuremad” võrreldes eelmise mudeliga, märkis IHS.
2005. aastal, kui Xbox 360 müügile paisati, müüdi IHS andmetel mängukonsooli 1,2 miljonit eksemplari. Xbox One on Microsofti esimene uus mängukonsool kaheksa aasta jooksul ning seekord läheb konsool müüki 13 riigis.
Sony kasuks räägib PS4 konkurentsivõimeline hind, märkis uuringufirma. Sony tegevjuht Kazuo Hirai on öelnud, et mängukonsool on üks kolmest alustalast peale mobiiltelefonide ja digitaaltehnoloogia, millele firma hakkab ennast taas üles ehitama.
2006/2007. aastal, kui PS3 välja tuli, oli selle hind nutmaajavalt kõrge: $599/€599/£425, muutes selle vähemalt 200 dollarit kallimaks kui Xbox360. Sellel korral on Sony hinda langetanud, mis IHSi kohaselt peaks tugevdama müüki Põhja-Ameerikas ja Suurbritannias.
Ennustuste kohaselt müüb Sony 2017. aasta lõpuks 49 miljonit PS4, Microsoft aga umbes 38 miljonit Xbox One konsooli.
Seotud lood
Värskelt Euroopa kõige väärtuslikumaks börsifirmaks kerkinud Saksa tarkvaraarendaja SAP korraldab Tallinnas sündmuse –
SAP Innovation Day Estonia, kus jagatakse soovitusi ning
viise ettevõtte kasvuks ning kuidas panna AI ja kaasaegne andmeanalüüs konkurentsieelisena kõige efektiivsemalt tööle.