Autor: Mari Mets • 27. november 2013
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Wazzap: reiside ostmine kolib büroost veebi

Traditsiooniliste reisibüroode tähtsus väheneb üha rohkem online-keskkondade arvelt, sest reisiostjate seas levib veendumus, et iseseisvalt ilma bürootöötaja mõjutusteta saab reisi soodsamalt.

"Eestis on registreeritud 421 reisibürood, kuid vaid ligi kümnel neist on korralikult välja töötatud online-broneerimiskeskkond, mis annab neile turul tugeva eelise laiema sihtgrupini jõudmiseks," rääkis Estraveli turundusdirektor Janika Ritson turunduskoverentsil Wazzap?.

Kuna veebis valivad kliendid kõik piletid ja paketid ise, ilma kõrvaliste mõjutusteta, arvavad nad, et leiavad ka soodsama hinna, sest nii ei pea maksma kinni kellegi töötasu, selgitas Ritson. "Samas on reisibüroos sooritatud ostu puhul tagatud alati abi reisitõrgete korral ning äriklientidel on rohkem võimalusi erisoovide esitamiseks, näiteks reisistatistika ja kuludekontrolli tegemiseks," lisas ta.

"Online-keskkonnas jällegi on võimalik hindu kohe mugavalt võrrelda ja pakkumisi kiirelt broneerida. Teisest küljest on veebis väga suur hulk infot, mille seast võtab vähem kogenud tarbijatel sobiva pakkumise leidmine omajagu aega. Suuremad on ka ebaõnnestumisriskid keerulisemate marsruutide puhul, näteks kipuvad reisiostjad veebis liiga lühikest ühelt lennukilt teisele ümberistumisaega valima," kommenteeris Ritson.

Jaga lugu
Ituudised.ee toetajad:
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Erkki VilippReklaamimüügi projektijuhtTel: 517 7736
Kertu KarnerIT konverentside projektijuhtTel: 553 7112