9. veebruar 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Arenda tööstust kui start-up´i

Eesti tööstus- ja tootmisettevõtetel on märksa paremad võimalused konkureerida väärtusahela kõrgematel tasemetel, kui esmapilgul paistab. Selleks peaks enam rakendama start-up ettevõtetele iseloomulikke arendusmeetodeid – kliendikeskset kiiret ja paindlikku tootearendust ning fokusseeritud projektipõhist lähenemist, kirjutab Teenusmajanduse Koja juht Yrjö Ojasaar.

Paljud ettevõtted on saanud aru, et laiemas plaanis ei suudeta hindu ja koguseid arvestades võistelda Aasia konkurentide ja suuremate Euroopa turgudega, näiteks Poola ja Türgiga. Otsitakse uusi ideid, kuidas muuta oma tooteid atraktiivsemateks ja pakkuda kliendile suuremat lisandväärtust ning selle eest senisest enam raha küsida.

Hulk ettevõtteid on vastu võtnud targa otsuse keskenduda turgudele ja niššidele, kus nad saavad realiseerida oma tugevaid külgi. On mõistetud, et suudame pakkuda suurepärast kliendi ja turu muutuvatele vajadustele reageerimise võimet, kiiret ja paindlikku prototüüpimist, usaldusväärsust ning kliendikeskset tootearendust. Konkurentsieelise saavutamiseks traditsioonilistes tegevusvaldkondades on võetud kasutusele nii uusi tehnoloogiaid kui ärimudeleid, nutikaid IT-lahendusi.

Trigon Agri fond suutis näiteks suurendada oma põllumajandusvaldkonna tootlikkust Eestis, Venemaal ja Ukrainas tervelt 30% võrra. GPS telemaatika ja masinjuhtimise kasutamine koos saagi satelliitseirega võimaldab neil välja arvestada seemnete, väetiste ja põllumajanduskemikaalide täpsed kogused ning seadmete optimaalseima kasutamise, mis toob säästu ja efektiivsuse kasvu. Rõivatootja Sangar pakub aga näiteks klientidele võimalust särke internetis ise kujundada ja tellida ning lasta toode koju saata.

Tööstuse arendamine rahvusvahelise konkurentsivõime suurendamiseks nõuab ressursse ning meeskonna pühendunud ja süsteemset tegutsemist. Et tagada kliendi ja toote omavaheline sobivus, peab iga arendusprojekt sisaldama tagasisidet ja testimist juba eos.

Innovatsiooni tuleb seejuures rakendada mitte ainult tehnoloogias ja toodete omadustes, vaid ka ärimudelites, finantseerimises, organisatsiooni struktuuris ja klientide kaasamises. Nii saavad isegi väikesed Eesti ettevõtted oma ressursse tõhustada, pakkuda maailmatasemel tooteid ja kliendikogemust ning edukalt teenindada rahvusvahelisi kliente.

Autor: Yrjö Ojasaar, Peep Talimaa

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755