Majandusministeeriumi IT asekantsler Taavi Kotka rääkis eile Suur-Eesti konverentsil e-lahendustest kui Eesti võimalustest maailmas läbi lüüa ning rõhutas, et Eesti võiks mahtuda taskusse, nii et selle saaks igal ajal kaasa võtta, ning me ei peaks kinni olema territoriaalsetes piirides.
„Meie uus kontseptsioon võiks olla: ehitada riik, mis mahub mulle taskusse,“ teatas Kotka.
Ta lisas, et peaksime olema selline riik, mida inimene tõesti tahab enda taskusse ja mis suudab pakkuda läbipaistvat maksukeskkonda. Küsimus on tema sõnul tahtmises. „Teeme ära, ehitame suure Eesti. Ärme oleme territooriumis kinni, mõtleme selle peale, et digitaalses maailmas saame me olla igal pool. Ehitagem koos riiki, mis mahub sulle taskusse,“ lausus Kotka.
Eesti on Kotka sõnul e-maailmas väga arenenud ning tema sõnul kui võrrelda end teiste riikidega, on vahe sees ja Eestil on, mida näidata. E-lahenduste müügiga Eesti tema hinnangul rikkaks siiski ei saa.
Artikkel jätkub pärast reklaami
X-tee on meile toonud tuntust ja edu. Kotka meenutas, et eelmise aasta aprillis saadeti ta Jaapanisse, et otsustada, kas sulgeda Eesti EASi osa seal. Sinna jõudes ja vaadates, mis situatsioon seal on, oli see tema jaoks jahmatav. “Kui me räägime infosüsteemidest ja riigi toimimisest, siis Jaapan on kiviajas. Jaapanlastel ei ole isikukoodi, see on aga inimese digitaalne nimi. Kui seda unikaalset koodi ei ole, siis ei ole võimalik ka erinevaid süsteeme koos toimima panna. Järgmise kolme või viie aasta projekt on Kotka sõnul see, et Jaapan hakkab juurutama isikukoodi.
Kotka tunnistas, et Eesti ITs on puudujäägid ja need tuleb efektiivselt lahendada.
Kotka rõhutas, et meil on väga hea võimalus pakkuda maailmale Eesti e-infrastruktuuri ja kuna teistel riikidel läheb samale tasemele jõudmiseks kaua aega, suudame meie selle vahe ära täita.
Seotud lood
Eile ja täna Luksemburgis toimuval ICT Spring Europe 2014 konverentsil valiti majandusministeeriumi IT-asekantsler Taavi Kotka Euroopa aasta CIO-ks.
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.