IKT turu-uuringute firma Gartner hinnangul oli 2013. aastal kliendihaldustarkvara maailmaturu maht 20,4 miljardit dollarit, mis on võrreldes 2012. aastaga kasvanud 18 miljardilt dollarilt kokku 13,7 protsenti.
Gartneri asepresidendi Joanne Correia sõnul mõjutasid CRM-ide (ingl.k kliendihaldustarkvara - customer relationship management ehk CRM) turu kasvu investeeringud digitaalse turunduse ja klienditeeninduse parendamise projektidesse. "CRM-id on järgnevatel aastatel tehnoloogiaprojektide keskmes. See on ka investeeringuid ligitõmbav valdkond, kuna digitaalne äri on ettevõtete konkurentsivõime tagamisel kriitilise tähtsusega," lisas Correia.
Enam kui 41 protsenti CRM-ide müügitulust moodustasid 2013. aastal pilverakenduste teenustasud. Suurt pilverakenduste nõudlust põhjendab Gartner nende kasutuselevõtmise lihtsusega, mugava tarkvarauuenduste protsessiga ning täiendavate funktsioonidega.
Viis suurimat tegijat CRM-i turul moodustasid 2013. aastal 50 protsenti kogukäibest. Salesforce.com oli jätkuvalt turuliider 16,1 protsendilise turuosaga. SAP oli jätkuvalt teisel kohal 12,8 protsendilise turuosaga.
Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb
Seotud lood
Tehnoloogia kiire areng on toonud kaasa palju uusi võimalusi, mis lihtsustavad meie igapäevaelu ja muudavad otsuste langetamise palju mugavamaks. Digitaalne vastutustunne muutub üha olulisemaks, kuna meie tegevused ja valikud internetis mõjutavad mitte ainult meid endid, vaid ka meie ümbruskonda, sealhulgas meie privaatsust ja levivat väärinfot.