Autor: Kadrin Karner • 2. juuni 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tehnoloogiajuht: Eesti Telekomi ühendamine üks keerukamaid ajaloos

AS EMT, Elion Ettevõttes AS-i ja AS-i Eesti Telekom ühinemise teeb ühisettevõtte tehnoloogiajuhi Tiit Tammiste sõnul keeruliseks see, et keegi ei võta kellegi teise süsteeme üle vaid üle püütakse võtta vaid süsteemide kõige paremad osad.

Järgneb lühiintervjuu Tiit Tammistega

Kui keeruline on tehnoloogiliselt ettevõtete ühendamine?Ühendamine on IT mõttes hästi keeruline, kuna tähendab seda, et peame austama algusest, näiteks kuidas kirjeldada oma varasid, kuidas kirjeldada oma rahasid ja kuidas viia töömotiivid ühtsele tasemele. Täna on need erinevad. Kõige keerulisem, mida oleme täna ka juba alustanud, on selgitada välja, kes on meie kliendid ja kes on meie ühised kliendid. Ma arvan, et see ühinemine on läbi ajaloo üks keerukamaid. Võrdluseks võib siin tuua Hansapanga ja Hoiupanga ühendamise. Aga seal oli nii, et üks süsteem võttis teise üle, aga meie võtame ettevõtete parimad osad üle. See teeb ühendamise põnevaks ja suureks väljakutseks.

Kui kaua olete ühendamisega tööd teinud?Esimesed püüdlused ühiste tehnoloogiastrateegiate poole pärinevad aastatest 2006 või 2008. Tihedam koostöö kaks kuni kolm viimast aastat. Tehnoloogiliselt oleme muidugi kauem tihedas koostöös töötanud. Näitena võib siin tuua selle, et EMT raadiovärk on juba aegade algusest peale Elioni ehitatud olnud ja ka Elioni hallata olnud.

Valdo Kalm (EMT, Elioni ja Eesti Telekomi juhatuse esimees –toim.) rääkis enne gigabitisest ühendusest. Kui oluline see ärikliendi jaoks on ja mida ta annab?Internetisisu muutub täna üha enam videosisuks. Videopilt muutub üha enam kvaliteetsemaks ja ühe olulisemaks muutub interneti kiirus. Äriklient kasutab oma IT-s aina enam pilveteenust ning selleks on kiire internet eluliselt oluline.

Üha enam räägitakse sellest, kuidas kõikvõimalikud manuaalid muutuvad paberil olevast tekstist videomanuaalideks. Mida teie sellest arvate?Kindlasti, nii ongi. Ka meil on interaktiivsed projektid käimas, näiteks on võimalik klienditeenindajaga onlines vestelda. Meie online teeninduse unistus on see, et ükskõik kust klient alustab võib ta oma küsimuse lahendamise lõpetada teises kohas, kasvõi esinduses.

Kas me võime rääkida ka see protsessi eelarvest?Me tegelikult ei tee seda nii, et võtame mingi rahasumma ja teeme ära. Me ei taha ühendada süsteeme ühendamise pärast. Tahame vaadata, et kui tulevad uued kliendilahendused, mis aitavad meil end klientidele paremini nähtavaks teha, siis tahame need ka ära teha. Aga kui rahast rääkida, siis meie eelarve on 50 miljonit eurot aastas.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755