Autor: Merlin Mägi • 19. august 2014
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nutitelefone kasutatakse aina enam mobiilse maksevahendina

Samsung Electronics Baltics tarbijakäitumise uuringust LIVING selgub, et nutitelefoni maksevahendina kasutamine ja selle kaudu pangakonto jälgimine on Baltimaades kasvav trend. Eestlased ja lätlased on uuringu tulemuste põhjal leedulastest ees.

Inimeste käitumis- ja tarbimisharjumusi analüüsiva uuringu Samsung Index LIVING järgi kasutab ligi viiendik nutitelefonide omanikest Eestis ja Lätis oma vahendit igapäevaste rahaasjade jälgimiseks – Eestis 19 protsenti ja Lätis 18 protsenti. Leedus on see näitaja 14 protsenti.

Eestlased ja lätlased kasutavad nutitelefone ka mobiilmaksete tegemiseks rohkem kui leedulased.  Eestis 13 ja Lätis 12 protsenti nutitelefonide omanikest tasub kaupade või teenuste eest telefoni kaudu. Leedus on vastav näitaja 9 protsenti.

„Mobiiltelefon kui „rahakott“ on Balti riikides tõusev trend, mis pole siiani kogu oma potentsiaali igapäevase maksevahendina täitnud. Usume, et lähitulevikus lisandub aina rohkem kauplusi ja teenusepakkujaid, kes pakuvad mobiilmaksete võimalust ja kliendid hakkavad seda mugavat makseviisi senisest enam eelistama“, kommenteeris Samsung Electronics Baltics’i korporatiivkommunikatsioonijuht Iveta Bojare.

Samsung Index LIVING uuringust selgus, et lisaks mobiilmaksete sooritamisele kasutab aina enam inimesi Balti riikides oma nutitelefoni ka trennitulemuste jälgimiseks. Kõige suuremad tervise- ja trennirakenduste kasutajad on eestlased, kellest 14 protsenti kasutab oma telefoni tervise ja treeningute näitajate vaatamiseks. Lätis ja Leedus kasutab selliseid rakendusi vastavalt 10 ja 9 protsenti inimestest.

„Numbriliselt edestab Eesti teisi Balti riike, kuid üldiselt on tervise- ja trennitulemuste jälgimine mobiilirakenduste kaudu vähelevinud terves regioonis. Kõige innukamalt kasutab neid rakendusi vanusegrupp vahemikus 18-34 aastat ning selles grupis ootame ka lähiajal märgatavat tõusu,“ rääkis Bojare.

„Samsung Index LIVING kinnitab teooriat, et tarbijakäitumine ei eristu vaid regiooniti, vaid ka vanusegruppide vahel. Uuring näitab selgelt tehnoloogia kasutamise harjumuste erisusi riikide vahel, mis tähendab, et Balti riigid ei ole tarbijakäitumise kontekstis ühtne piirkond,” kommenteeris Riigi Infokommunikatsiooni Sihtasutuse kvaliteedijuht ja Tallinna Ülikooli töö- ja inseneripsühholoogia lektor Avo-Rein Tereping.

Tarbijakäitumise uuringu Samsung Index LIVING eesmärk on analüüsida inimeste käitumis- ja tarbimisharjumusi ja tehnoloogia mõju inimeste elule Eestis, Lätis ja Leedus. Uuring viidi Balti riikides läbi ligi 2155 vastaja hulgas. Tarbijakäitumise uuring Samsung Index LIVING viidi läbi turu-uuringute firma GfK poolt, kasutades CAWI meetodit.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755