9. jaanuar 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

MicroLinki uus elu Elionis

Aastal 2011 liideti MicroLink Elioniga. Mõlemad ettevõtted kuulusid Eesti Telekomile ja kuna mõlema ettevõtte kliendid suures osas kattusid, siis selleks, et pakkuda kliendile rohkem ja paremaid teenuseid, otsustati edasi minna ühiselt.

Idee paremast ettevõttest oli ilus, kuid milliseks on kujunenud reaalsus, seda uurin Enn Saarelt, kes on MicroLinki endine juht ja praegune Eesti Telekomi toodete ja IT süsteemide arenduse allüksuse juht.

Ühinemise ajal ütles toonane Elioni juht Valdur Laid: “Seoses ühinemisega suudame pakkuda ettevõtete jaoks äärmiselt ärikriitilises valdkonnas terviklikku tuge - arvutiklaviatuurist serverini. Seni polnud Eesti turul ühtki teenusepakkujat, kes oleks suutnud hallata kogu pilti – alustades IT-lahendustest ja seadmete finantseerimisest, lõpetades kommunikatsiooniteenuste ja järelteenindusega.“

Kuidas siis tegelikult on, kas lihtsus ja uued teenused on klientide jaoks reaalsuseks saanud?

Jah, on. Tänu liitumisele suudame pakkuda väga laia spektrit IT ja telekommunikatsiooni teenuseid. Kõik nähtavasti teavad, et Elioni kaudu saab internetti ja nutiTV-d, kuid mitte kõik ei tea, et ettevõte pakub ka IT teenuseid alates serveriruumist kuni IT valdkonna spetsialistideni. Kui nendest teenustest vaid üksikuid nimetada, siis sinna hulka jäävad serverite haldus, riist- või tarkvara rentimise võimalus, IT juhi rentimise võimalus, IT konsultatsioonid, arvutite haldus üle interneti jne. Ja uusi arendusi tuleb pidevalt juurde. Näiteks alles äsja tuli turule uus pilveserveri teenus, mis tähistab meie jaoks uue IT ajastu algust, sest saame serveriteenust senisest kiiremini ja mugavamalt pakkuda nüüd ka väljaspool Eestit. Vajalik on vaid interneti olemasolu. Need siinsed on vaid mõned üksikud näited väga laiast valikust teenustest, mida tänapäeval pakume.

Teenuse valiku peamiseks kriteeriumiks on usaldus teenuse pakkuja vastu. Raha tuleb välja käia asja eest, mida sa veel pole proovida saanud.

Aga Elion on olnud turul tuttav eelkõige telkoettevõttena, mitte aga IT ettevõttena. Kuidas telkoettevõte on IT teenuste pakkumisega hakkama saanud ja klientide usaldust õigustanud?

Klientide rahulolu on meile tähtis. Meie soov on olla parim teenindusettevõte Eestis. Ka IT teenuste osas. Teeme pidevalt ka rahulolu uuringuid ning aasta-aastalt näeme, et rahulolu kasvab. See ei tule lihtsalt, teenuste pakkumisel püüame eelkõige lähtuda kliendi vajadustest ning see aitab meid edasi. Selle tõestuseks võib pidada stabiilselt IT teenuste äri kasvu.

Aastal 2003 kirjutas ajakiri Director, et MicroLink keskendus IT teenuste müügil vaid suurkliendile, keda oli kokku umbes 300. MicroLinki IT teenustest laiem avalikkus ei teadnud midagi.

Kas nüüd, aastal 2014 on kuidagi teisiti, kas klient (nii era- kui äriklient) oskab Elioni kui IT teenuste pakkuja poole pöörduda)?

See on keeruline teema. Ütleme nii, et IT teenustest laiemat avalikkust ongi keerukas teavitada, ka aastal 2014. Need teenused, sõltuvalt kliendi vajadustest on nii erinevad ja sestap neile massimeedias reklaami teha on küllaltki raske. Mõnikord lihtsamatele teenustele me seda siiski teeme, kuid keerukamate lahenduste pakkumiseks läheneme kliendile personaalselt ja pakume IT teenuseid kliendi vajadustest lähtuvalt.

Kui võrrelda tänast päeva aastaga 2003, siis meil on praegu kaks korda rohkem IT teenuste kliente kui oli toona Elionil ja MicroLinki kokku. Sellegipoolest arvan, et IT teenused Eesti Telekomi muude teenuste hulgast väga hästi välja ei paista ja nende esiletoomiseks tuleb meil veel palju ära teha. See tähendab kinnistunud arusaamade muutmist ja see on raske töö. Tean, et meie ettevõttest on inimeste peades rohkem telkoettevõtte kuvand, aga peaks olema IT- ja telkoettevõtte kuvand . Selle arusaama muutmine on suur väljakutse.

Kui nüüd tagasi vaadata, kas ühinemine õigustas end? Mis teeb peavalu, mis on hästi?

Arvan küll, et on õigustanud. Oleme IT valdkonda teinud ka pidevaid investeeringuid ja uusi arendusi ning meie IT klientide arv on aasta aastalt tõusnud. Positiivsete näidetena on kindlasti märkimisväärne uute tipptasemel serveriruumide ehitus ja kasutuselevõtt, samuti pilvetehnoloogia arendused, uue pilveserveri kasutuselevõtt. Seda kõike on aidanud teha MicroLinkist alles jäänud spetsialistid, kes panustavad igapäevaselt arendusse.

Samas, on muidugi ka murekohti. Oleme peale kõiki ühinemisi nii suureks kasvanud ja suurettevõttel on suureettevõtte mured, kasvõi seegi, kuidas omi otsustusprotsesse kiiremaks saada, kuidas olla veelgi operatiivsem, paindlikum jne. 

Mis on tuleviku väljavaated? Kuhu suunas IT teenuste pakkumisega liigutakse ?

Soovime üha enam keskenduda inimestele ning arendada meie teenused maksimaalselt kasutajasõbralikuks. Ideaalne on olukord, kus klient saab oma era- või tööasju teha nii, et ta ei peaks IT küsimustega oma pead vaevama. Kasutagu ta siis tahvelarvutit, mobiili või tavaarvutit, olgu ta siis Eestis või välismaal. Seega, mugavus ja kliendikesksus on kindlasti tuleviku märksõnad.

Me usume endasse ja oleme veendunud, et suudame klientidele pakkuda kõige optimaalseimaid ja kvaliteetseimaid IT lahendusi turul. Meie tugevuseks on keerukad IT infrastruktuuri lahendused ning nende haldamine, finantseerimine ja majutamise võimekus – soovime, et nii see ka jääks.

Autor: Ingrid Piirsalu

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755