Suurima keskmise allalaadimiskiirusega on EMT ja jõudsalt on laienenud Tele2 4G LTE võrgu leviala, selgus Järelevalve Amet mobiilse interneti kiiruse mõõtmistulemustest EMT, Elisa ja Tele2 võrkudes üle Eesti.
Suurima keskmise allalaadimiskiiruse fikseeritud mõõtekohtades saavutas EMT 46,1 Mbit/s, Elisa keskmine kiirus oli 28,9 Mbit/s ja Tele2-l 24,6 Mbit/s. Üleslaadimise kiirused fikseeritud mõõtekohtades olid vastavalt EMT 23,2 Mbit/s, Elisa 15,5 Mbit/s, Tele2 10,1 Mbit/s. Sõidu ajal mõõdetud kiirused olid võrreldes seisu pealt mõõdetutega oodatavalt ca 25% aeglasemad, kuid siiski head.
Mõõtetulemustest ilmneb, et võrreldes 2014. aastaga on jõudsasti laienenud Tele2 4G LTE võrgu leviala – vastavate mõõtepunktide osakaal suurenes 20%-lt 75%-ni. EMT ja Elisa tulemused kiiruse osas on samaväärsed võrreldes eelmise aastaga või mõnevõrra väiksemad. Kiiruste mõningane langemine võib olla seletatav 4G LTE kasutajate arvu tõusuga, mis on lisanud võrgule koormust. Kogu mõõteteekonna jooksul oli EMT 539 punktist 4G LTE teenus 99% punktides, mis näitab võrgu väga head katteala. Ka Elisa tulemus 94% on väga hea. Tele2 4G võrk, mis mõõtmise hetkel oli 75% punktides kättesaadav, jätkab sel aastal kiiret laienemist ja järgmiseks aastaks peaks vahe ettevõtete vahel vähenema.
Mõõtmiste eesmärk oli saada ülevaade sideettevõtjate võimekusest pakkuda mobiilset internetiteenust ja anda tarbijale objektiivset infot mobiilse interneti levialade ning andmesidekiiruste kohta. Lisaks 114 fikseeritud mõõtepunktile sooritati mõõtmisi ka sõidu pealt umbes 5 km intervalliga ning saadi 500 täiendavat mõõtetulemust.
Artikkel jätkub pärast reklaami
See teema pakub huvi? Hakka neid märksõnu jälgima ja saad alati teavituse, kui sel teemal ilmub midagi uut!
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.