6. mai 2015
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Uus tehnoloogia loeb inimese mõtteid

Majandustarkvaratootja SAP AG Eesti haru juhataja Tiit Parts rääkis täna Innovation Forum kontserdil, et internetimaailma kuum sõna big data analüüs on sisuliselt teaduslik selgeltnägemine, mis teab ka inimese salajasemaid soove.

Tiit Partsi sõnul tähendab big data analüüs sihtgrupi kohta kogutud ja salvestatud andmete kokku kogumist, käsitlemist ja siis mingiks eesmärgiks kasutamist. “Sellist infot on igaühe kohta nii Eestis kui maailmas kogunenud viimaste aastakümnetega nii internetis kui ka läbi ostude ja igapäevaelu toimingute tohutu hulk. Facebook ja Google teavad inimese kohta rohkem kui tema enda abikaasa. Kui sellele lisada veel eri asutustes, poodides või registrites kogutud statistika, siis on pilt täielik,” ütles Parts.

Tiit Partsi sõnul võimaldab uus tarkvara ja masinate kasvanud arvutusvõimsus võimaldavad esmakordselt seda seisvat infot kokku panna ja analüüsida. “Big data analüüs võtab kaootiliselt inimese kohta leiduvad andmed ja loob neist loogilised seosed ja teeb prognoose - nagu teaduslik selgeltnägemine,” ütles Parts.

“Sellise analüüsiga saab sisuliselt inimese soove ja mõtteid lugeda ning ennetada ja see pakub näiteks kaupmeestele palju uusi võimalusi. See võimaldab ettevõttel pakkuda täpselt seda, mida inimene otsib ja vajab ja säästab sellest, millest ta huvitatud pole. Sisuliselt nagu personaalne meditsiin, mis lähtub iga inimese genotüübist ja muudest detailsetest näitajatest,” lisas Parts.

“Selline loogika- ja analüüsimootor on ülikeeruline, aga praegu tehnikamaailmas väga kuum sõna. SAP on selliseks analüüsiks välja arendanud näiteks HANA analüüsitarkvara, mis on senistest võimalustest tuhandeid kordi kiirem ja juba katsetavad seda ka esimesed Eesti firmad,” ütles Parts.

Tiit Partsi sõnul on big data analüüsi puhul inimeste peamine hirm, et nende järgi nuhitakse. “Üldiselt tehakse analüüse pigem sihtgruppide ja mitte isikupõhiselt. Analüüsis kasutatavad andmeid ei koguta ühte superandmebaasi, vaid need genereeritakse vastavalt päringule ja kustutatakse peale kasutamist,” selgitas Parts ja lisas, et big data analüüs võimaldab ka riigil kodanikule lähemale tulla, aimates tema soove ja vajadusi niiöelda õhust.

Täna toimub Swissotel Tallinnas Swissotelis majandustarkvaratootja SAP Innovatsioonifoorum, kus valdkonna rahvusvahelised eksperdid tutvustatavad uusimat tehnoloogiat ja trende.

Autor: ituudised.ee - Äripäeva IKT uudiste teemaveeb

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755