Autor: ITuudised.ee • 5. jaanuar 2016
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Elisa Eesti: keskmise müüdud nutitelefoni hind tõusis aastaga 30%

Elisa Eesti juhatuse liige Andrus Hiiepuu.
Foto: Raul Mee
Mullust aastat iseloomustas keskmise müüdud nutitelefoni 30%ne hinnakasv, ütles Elisa Eesti juhatuse liige Andrus Hiiepuu.

 

Üheltpoolt andis selleks tõuke kevadel Elisa saadud Apple´i seadmete ametlik müügiõigus. „Tegemist on turu kalleimate seadmetega, mis hoolimata kõrgest hinnast müüvad väga hästi,“ selgitas ta. Teine keskmise müüdud telefoni hinnatõusu põhjus on see, et üha enam kliente soetab teist või kolmandat nutiseadet.

„Tarbijad, kes ostavad juba mitmendat nutiseadet, on konkreetsemate ning kõrgemate nõudmistega ning eelistavad tihti juba veidi kallima hinnaklassi seadet,“ märkis Hiiepuu.

Kui võrrelda omavahel aasta viimaseid kuid, siis 2014. detsembris oli müüdud nutitelefonide keskmiseks hinnaks 236 eurot ning mullu detsembris 307 eurot, lisas ta.

Nutitelefonide osakaal uusmüügist ulatus Elisa Eestis mullu 91%ni (võrdluseks – aasta varem oli see 84%). Kõik mullu müüdud nutitelefonid olid 4G interneti võimekusega.

„Nuppudega kõnetelefonide osakaal müügis paraku aina väheneb ning ostjaskonda neile napib. Kõnekas on number, et kõnetelefonide müük vähenes mullu üle-eelmise aastaga võrreldes lausa kaks korda,“ sõnas Hiiepuu.

Aasta eelistatuimaks nutitelefoniks tõusis Elisa klientide seas mullu Samsung Galaxy Core Prime, teise koha hõivas Samsung Galaxy A5 ning kolmanda Sony Xperia Z1 Compact. Menukaim kaubamärk oli Samsung, teisele kohale jõudis Sony, kolmandale Huawei ning neljandale kohale Apple.

Hiiepuu sõnul hoiab Samsung esikohta, sest suudab pakkuda häid valikuid kõikide hinnatasemete juures ning lisaks on neil eraldi oma nn ökosüsteem, mis võimaldab seadmeid Samsungi koduelektroonikaga ühendada. „Huawei pakub endiselt väga heade tehniliste näitajate ja kena disainiga seadmeid neile, kellele bränd pole kõige olulisem ning Sony puhul on suureks eeliseks niiskuskindlus,“ selgitas ta.

„Täiesti omaette sihtrühm on Apple`il, mille ostjaskond käitub tavaturust erinevalt. Apple´i fännid on Apple´i fännid ning nad järgivad kindlalt tootja uute mudelite väljaandmise tsüklit ja vastavalt sellele uuendavad oma telefone ning usaldavad, et kõik nende vajadused saavad nii rahuldatud,“ lisas Hiiepuu.

 

Elisa esindustes mullu enimmüüdud nutitelefonid:

Samsung Galaxy Core Prime

Samsung Galaxy A5 16GB

Sony Xperia Z1 Compact

Huawei P8 Lite

Sony Xperia Z3 Compact

Samsung Galaxy Grand Prime

Huawei Ascend Y550

Sony Xperia M4 Aqua

Huawei ASCEND P7

Sony Xperia Z2

Samsung Galaxy S5

Huawei ASCEND G6

Apple iPhone 6 16GB

Samsung Galaxy S6 32GB

Huawei Ascend Y5

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755