Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine
Tööd alustab Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus
Eesti e-tervise arendamise ning sotsiaalministeeriumi valitsemisala teiste info- ja kommunikatsioonitehnoloogia teenuste pakkumisega tegeleb 1. jaanuarist 2017 asutatud Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus (TEHIK).
Tööd alustab Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskus Foto: Andras Kralla
„Tervise- ja Heaolu Infosüsteemide Keskus ühendab seni killustunud süsteemi ja on riigile partneriks IKT kompetentsikeskusena tervise-, sotisaal- ja töövaldkonnas e-teenuste arendamisel,“ ütles peadirektor Katrin Reinhold.
„Keskuse peamisi ülesandeid on hoolitseda, et e-teenused iga inimest puudutavates valdkondades aitaksid parimal moel täita riigi kohuseid inimeste ja inimeste kohuseid riigi ees.“
Uues asutuses ühendatakse e-tervise sihtasutuse, sotsiaalministeeriumi ning selle haldusala asutuste info-ja kommunikatsioonitehnoloogia teenused, e-teenuste arendamine ning suurandmete analüüs ja töötlus. Keskus moodustatakse ministeeriumi IKT osakonna ja Eesti E-tervise SA rollide liitmisega, järk-järgult liituvad keskusega ka teiste haldusala asutuste IKT-üksused.
Asutuse veebileht on www.tehik.ee ning e-postiaadress [email protected]. TEHIK hakkab asuma senisel Eesti E-tervise Sihtasutuse aadressil Uus-Tatari 25/Veerenni 13, kuhu uued üksused kolivad järk-järgult esimese kvartali jooksul.
E-teenuste arengu ja innovatsiooni asekantsler Ain Aaviksoo tegi 18. novembril ettekande USAs, Washingtonis toimunud kõrgetasemelisel sümpoosionil, kus rääkis personaalmeditsiini ja suurandmete võimalustest paremate tulemuste saavutamiseks tervishoius.
Sotsiaalministeeriumi valitsemisala info- ja kommunikatsioonitehnoloogia teenuste koondamiseks loodava Tervise ja Heaolu Infosüsteemide Keskuse (TEHIK) juhiks valiti Katrin Reinhold, kes astub ametisse 2. jaanuarist 2017.
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.