Tarbijakaitseamet on tuvastanud, et ka teise suure sideoperaatori, Tele2 tegevus sidevahendi teel sõlmitud lepingust taganemise korral seadme tagastamise tasu nõudmine on seadusega vastuolus ja alusetu. Amet nõudis alusetu tasu küsimise lõpetamist.
Viimasel ajal on sagenenud tarbijate pöördumised tarbijakaitseametisse ja tarbijavaidluste komisjoni seoses sellega, et sideoperaatorid on tarbijatelt küsinud tasu, mida nad ei tohiks teha. Tarbijad on saanud operaatorite klienditeeninduselt pakkumisi liitumiseks koos soodsa hinnaga nutiseadmega, mis saadeti tarbijaile kulleriga. Kui aga tarbija soovis 14 päeva jooksul lepingust taganeda, esitas Tele2, tarbijale rahalise nõude summas 12,99 eurot, mis kajastus Tele2 hinnakirjas seadme tagastamise tasuna. Tarbijakaitseameti hinnangul on tegemist alusetult tasu nõudmisega ning alustas menetluse.
Tele2 on ametile kinnitanud, et lõpetab tarbijatelt seadme tagastamise tasu küsimise ning vastav teave on eemaldatud ka lepingutingimustest ja hinnakirjast. Hiljuti lõpetas Elisa tarbijakaitseameti nõudmisel tarbijailt analoogse tasu küsimise.
Tarbijakaitseamet kinnitab, et igasugune lepingutingimus või kokkulepe, mis raskendab taganemisõiguse kasutamist ning millega taganemine seotakse käsiraha või leppetrahvi maksmisega, on õigustühine. Ettevõtja võib tarbijale lepingust taganemise korral esitada nõude vaid siis, kui tagastatava seadme olukord on halvenenud ja väärtus vähenenud ning asja tagastamisega seotud otseste kulude kandmise korral, kui seda ei ole kokku lepitud teisiti. Tarbijal ei ole asja tagastamisega seotud kulude kandmise kohustust, kui ettevõtja ei ole tarbijat sellest eelnevalt teavitanud. Seetõttu soovitab tarbijakaitseamet tarbijatel olla tähelepanelik ning tutvuda sõlmitava lepingu üldtingimustega. Ettevõtja põhjendamatud ning ilma otseste kulutusteta nõuded on alusetud.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Seotud lood
Superministeeriumi ühishoonesse koliva nelja ministeeriumi ja nende allasutuste sideteenuste ühishanke võitis Tele2. Operaatori sideteenuseid hakkab kasutama 36 riigiasutust.
Tarbijakaitseametisse laekunud kaebuste põhjal selgus, et Tele2 võimaldas tarbijatel võlgnevuse likvideerimiseks sõlmida maksegraafikuid, kuid jättis samal ajal teenused piiratuks ja nõudis siiski täismahus kuutasu maksmist. Ameti hinnangul on sellised tingimused tarbijat ebamõistlikult kahjustavad, mistõttu alustas amet menetluse, mille tulemusena muutis Tele2 maksegraafiku protseduuri.
Tele2 soovib hakata uusi teenuseid pakkuma ja võttis selleks oma erilahenduste- ja tehnoloogiadirektoriks ning ühtlasi juhatuse liikmeks enam kui 20 aastat valdkonnas töötanud Ardi Aolaidi.
Eelmisel kevadel võeti Euroopa Liidus vastu uus andmekaitsemäärus, mis toob ettevõtetele kaasa lisaülesandeid andmete kogumisel, kasutamisel ja turvalisuse tagamisel. Ettevõtetele on uue määrusega kohandumine suur väljakutse, sest muutuvad või suisa kaovad senised ärimudelid. Vastuseid kõigile küsimustele veel ei ole, tõdes Tele2 tegevjuhi Argo Virkebau.
Pilveteenustega seotud arveldamine võib tekitada omajagu peavalu. Crayon koondab Amazon Web Service’i (AWS) kulud ühele arvele, annab reaalajas ülevaate tegelikest kuludest ning aitab andmepõhiste soovitustega kulusid kontrolli all hoida. Klientide jaoks on tulemus vähem manuaalset tööd ja ebameeldivaid üllatusi ning rohkem kontrolli ja kokkuhoidu.