Autor: ITuudised.ee • 6. september 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Finnair võttis klienditeeninduses kasutusele tehisintellektil põhineva roboti

Foto: Finnair
Finnair tuli klientide paremaks teenindamiseks välja tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-robotiga. Juturobot Finn nõustab Finnairi kliente ettevõtte Facebooki fännilehe Messengeris esialgu inglise keeles.

Juturobot ehk chatbot Finn teab, kuidas müüa lennupileteid, kas kliendi lend on graafikus ja millised on konkreetse lennu pagasivõimalused. Ka aitab Finn leida vastuseid täiendavatele küsimustele, suunates klienti “Minu broneeringute” lehele või abistades korduma kippuvates küsimustes. Kui Finnil puudub päringule vastus, suunab ta küsimuse klienditeenindajale. Chatbot on seejuures pidevas arengus – õppematerjaliks on töö käigus kogutav sisend klientidelt.

„Tehisintelligentsi kasutuselevõtt on meie arengustrateegia lahutamatu osa. Laiendame Finnairi teenusevalikut ja otsime uusi nutikaid lahendusi kliendi kogemuse parendamiseks, kasutades selleks uusi reisitööstuse tehnoloogiaid (NDC* - New Distribution Capability),“ ütleb Finnairi leviteenuste eest vastutav asepresident Rogier van Enk.

„Digitaalsetest tööriistadest on meil kõigil palju võita ning klient kogeb seda ennekõike kasutusmugavuses. Finn suhtleb esialgu inglise keeles, kuid veel käesoleval aastal saab Finn selgeks Soome ja Hiina keele ning kavas on laiendada ka tema funktsionaalsust. Pärast esimese etapi läbimist loodame Finnile leida kodu ka teistes sotsiaalmeedia platvormides nagu WeChat’is, mis on Hiinas ülimalt populaarne,“ tutvustas van Enk äsja turule toodud tööriista.

Juturobot on üks näide uutest kanalitest, mille on võimalikuks teinud IATA NDC* XML-l põhinev sõnumiedastuse standard. Finn on lennunduses tehnoloogiliselt kõige arenenum NDC-lahendus, kuna pakub võimalust broneerida lende kogu Finnairi võrgustikus, lisaks kasutab ta sõnumite rikastamiseks kiirsuhtluses ka videot ja pilti. Finnairil on lennuettevõte IATA NDC programmis kolmanda taseme sertifikaat. 

Chatbot’i on väljatöötatud koostöös ettevõttega Caravelo. „Oleme väga uhked partnerlussuhte üle Finnairiga. Finn on suur sammu edasi lennutööstuse juturobotite tehnoloogias, muutes sõnumiedastusplatvormi teenindus- ja müügikanaliks,“ märgib Caravelo kommertsdirektor Jonathan Newman.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755