Autor: ITuudised.ee • 30. märts 2017
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Tulevik on käes: robot hakkab klienditeeninduses läbimurret tegema

Tele2 tootedirektori Katrin Aron
Foto: Kuvatõmmis
Tele2 lülitas 29. märtsil sisse tehisintelligentsil põhineva klienditeenindaja-roboti, kes hakkab Facebookis vastama küsimustele alates rändlusteenusest kuni ruuteri seadistamise ja muude teemadeni.

Tele2 tootedirektori Katrin Aroni sõnul vastab juturobot T2 beeta Facebookis kiiresti ja arusaadavalt ning paljudel juhtudel pole klienditeenindajat enam vaja. „Juturoboti esimene versioon sündis Tele2 töötajate innovatsioonipäeval ehk häkatonil ning idee algatajad on robotit viimase kuu jooksul õhinapõhiselt edasi arendanud. Nüüd oleme jõudnud faasi, kus tahame saada ka klientidelt tagasisidet, kuidas oma agarat juturobotit edasi õpetada,“ selgitas Aron.

Aroni sõnul on enamik tehisintelligentsil põhinevad juturobotid praegu veel arengufaasis ja ka Tele2 mudel on beetaversioon, kuid paari aasta jooksul saab sellest kindlasti klienditeeninduse läbimurre. „Kaugel pole aeg, kus klientidega suhtlevadki peamiselt nutikad ja humoorikad robotid, kelle kõrval võib tunduda praegu harjumuspärane teenindaja pigem vanamoodne,” lisas ta.

Esimese robotina telekomisektoris tööle võetud T2 beetaversiooni käest saab näiteks vastuseid arvete, iseteeninduse või teenuste hindadega seotud küsimustele ning kui juturobot ei suuda vastust leida, siis kutsub ta appi päris klienditeenindaja.

„Tele2 juturobot T2 on aprilli keskpaigani testimisfaasis, mille jooksul kogume inimestelt tagasisidet. Peale testimise lõppu õpetame masinat pidevalt edasi järjest keerukamatele küsimustele vastama,” ütles Aron.

Tele2 korraldab oma Facebookis lehel 6. aprillini konkursi, et juturobotile nime leida. Konkursi auhinnaks on tehisintelligentsil põhinev robot Anki Cozmo. „Kutsume inimesi juturobotile nime pakkuma, sest usume, et nimi on oluline osa roboti identiteedist ja klientidel on temaga mõnusam suhelda, kui robot saab ennast sõbralikult tutvustada,“ selgitas Aron.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755