Eksperdid soovitavad investoritel silma peal hoida akutootjatel, ent hoiatavad, et suurte kasumite saamiseks peab tegema väga põhjalikku eeltööd ning kaua ootama.
Thomas Edison kirjutas 1883. aastal, et ta peab tehnoloogiaajastu üheks suuremaks läbimurdeks just akut.
Praegu, mil autotootjad tulevad üksteise järel välja uudistega, et tahavad traditsioonilise sisepõlemismootori vahetada elektrimootori vastu, näib, et Edisonil ei saanud rohkem õigus olla.
Akumaailma puhul tuleb ilmselt enamikule esimesena pähe Tesla 5 miljardit maksev gigatehas. Tegelikult pakub see valdkond investoreile aga hoopis laiemat ampluaad võimalusi.
Enamik tänapäeval kasutatavaid akusid on liitiumakud. Ühe seesuguse võib leida nii nutitelefoni seest, samas sisuliselt samal põhimõttel töötavad ka elektriautodel ja hübriididel kasutatavad akud. Tõsi, neljarattaliste puhul on tarvis hoopis võimsamaid akusid ning see ongi koht, mis pakub ühtlasi ka investeerimisvõimaluse.
Selgub, et akutootjad paiknevad peamiselt Kagu-Aasias. Sealjuures on märkimisväärne, et kuigi Tesla puhul räägitakse selle gigatehasest, ei tooda ettevõte siiski ise akuelemente. Seda teeb Tesla Jaapani partner Panasonic. Teised akuelementide tootjad, keda võib esile tuua, on näiteks LG Chem ja Samsung SDI, mis, nagu nimestki võib järeldada, on vastavalt LG ja Samsungi tütarettevõtted.
Autor: Pille Ivask, kaasautor
Seotud lood
Tehnoloogiaettevõtluse edukus peitub suurte ja väikeste ettevõtete oskuses teha koostööd, selgus rahvusvahelise analüüsiettevõtte CCS Insight ja Samsungi uuringutel põhinevast raportist.
Palju räägitakse kääridest generatsioonide vahel, tunduvalt vähem aga erinevate põlvkondade ühisosast. Edukaks koostoimimiseks ja tulemuste saavutamiseks on hädavajalik koostöö, ent kuidas tagada selle viljakus, kui inimesed hindavad üksteist vanuse järgi? Tele2 personalivaldkonna juht Helena Viiroja ja personalipartner Kerli Möldre räägivad, kuidas on neil lahendatud põlvkondade erinevuse küsimus.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele