• 14.12.17, 09:42
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Kohaliku omavalitsuse ja kodaniku vaheline suhtlus muutub tulevikus lihtsamaks

Euroopa Satelliitnavigatsiooni võistluse Eesti võitja Jana Šubitidze arendab mobiilirakendust, mille eesmärk on lihtsustada ja kiirendada kohaliku omavalitsuse (KOV) ja kodaniku vahelist suhtlust.
Kohaliku omavalitsuse ja kodaniku vaheline suhtlus muutub tulevikus lihtsamaks
  • Foto: Pixabay.com
Rakenduse idee seisneb selles et kui kodanik märkab probleemi, millest ta soovib KOV-i teavitada siis ta saab teha seda mobiilirakenduse abil koheselt.
„Enamik inimesi kannab endaga kaasas nutitelefoni, millega saab ümbrust pildistada ja iga pildi külge jääb ka pildistamise asukoht ehk GNSS koordinaadid. Lisades lühikirjelduse ja saates selle koos pildiga KOV-ile sõnumina jõuab probleem andmebaasi. Andmebaasist saab KOV info kätte ja saab vastavalt tegutseda,“ võttis võitja kokku oma idee olemuse.
Šubitidze sõnul tuli võit talle suure üllatusena. Auhinnaks saadud 6000 eurot kasutab võitja oma idee edasiarendamiseks, et tulevikus inimesed rakendust kasutada saaksid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Tehnopol Startup Inkubaatori juhi Martin Goroško sõnul tundub kosmos ja satelliitnavigatsioon paljudele midagi kauget ja keerulist ning sageli ei mõelda, et tegelikult saab kosmosetehnoloogiaid ning kosmosest pärit andmeid kasutada edukalt ka maapealsete lahenduste jaoks. „Avasime koos Euroopa Kosmoseagentuuri ja Tartu Teaduspargiga selle aasta sügisel kosmose äriinkubaatori, et leida rohkem põnevaid kosmosega seotud ideid ja aidata neid edasi arendada,“ selgitas Goroško.
Kosmoseteemalise ideega inkubaatorisse kandideerimiseks on uus voor avatud järgmise aasta märtsini.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 09.09.25, 10:34
Crayon teeb keerulised AWS-i arved lihtsaks ja loogiliseks
Pilveteenustega seotud arveldamine võib tekitada omajagu peavalu. Crayon koondab Amazon Web Service’i (AWS) kulud ühele arvele, annab reaalajas ülevaate tegelikest kuludest ning aitab andmepõhiste soovitustega kulusid kontrolli all hoida. Klientide jaoks on tulemus vähem manuaalset tööd ja ebameeldivaid üllatusi ning rohkem kontrolli ja kokkuhoidu.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele