Liigume andmekaeve ja andmeteenuse poole, kommenteeris statistikaameti peadirektor Mart Mägi ameti kujundamist riiklikuks andmeagentuuriks.
- Statistikaameti peadirektor Mart Mägi Foto: Anfdres Haabu
„Meie kaugem eesmärk on andmete olemasolul vastata 48 tunni jooksul igale küsimusele, mis kellelgi võib Eesti ühiskonna kohta tekkida. See suur eesmärk jaguneb tükkideks ning eeldab tõsist tööd,“ sõnas ta.
Statistikaameti strateegias on tema kinnitusel kesksel kohal personaliseeritud statistika ja andmeallikate pakkumine tarbijatele. „Tarbijad tahavad vastuseid kiiresti ja reaalaja andmetele tuginedes, seega peame sisuliselt üles ehitama riigi andmehalduse, tänu millele oleks võimalik teha paremaid reaalaja andmetel baseeruvaid otsuseid,“ selgitas Mägi ameti lähiaastate strateeglist suunda.
Tema sõnul on lähikümnendi nutika riigi ja andmepõhiste otsuste tegemise olulisim alustala kvaliteetsed, õiges vormis ja õigeaegsed andmed. „Peame looma riigis võimekuse, et oleks võimalik andmeid mõistlikult taaskasutada ning et üht andmestikku ei kogutaks mitu korda. Selliselt kogutud andmete põhjal on võimalik teha andmekaevet, et leida kiirelt vastuseid ühiskonna kriitilistele muredele,“ selgitas Mägi.
Rahandusminister Toomas Tõniste kinnitusel on statistikaameti järgmiste aastate peaülesanne muuta lihtsalt ja mugavalt kättesaadavaks vajalik info ettevõtjatele ja riigiasutustele. „Selleks võetakse maksimaalselt kasutusele andmeid, mis on riigil juba olemas,“ lisas ta.
„Eesmärk on plaanitavate reformide tulemusena vähendada aruandluskohustust – nii saavad ettevõtted ja asutused rohkem keskenduda oma põhitegevusele,“ kinnitas Tõniste.
Valitsus kiitis eelmisel nädalal heaks statistikaameti arengukava aastaiks 2018–22. Suurimaks muutuseks tuleb uuel strateegiaperioodil pidada ameti kujundamist riiklikuks andmeagentuuriks, mis pakub tarbijaile nii andmeid eri allikatest, tuge andmete kasutamisel kui ka klassikalist riiklikku statistikat.
Seotud lood
Rahandusminister Toomas Tõniste ja statistikaameti peadirektor Mart Mägi tutvustavad täna ameti lähiaastate plaani ehitada üles riigi andmeteenus, parandada riiklike andmete kvaliteeti ja vähendada ettevõtete halduskoormust.
Statistikaamet toetub oma analüüsides ja kokkuvõtetes paljuski ettevõtetelt ja riigiasutustelt saadud andmetele. Et veelgi paremini infot välja anda, on kavas muuta andmete korjamist selliselt, et andmete jagajate koormus oleks võimalikult väike ja vajalikud andmed jõuaksid statistikaametisse minimaalse viitega.
Juhid puutuvad sageli kokku keeruliste võlgnike ja hilinenud maksetega, mis võivad mõjutada rahavoogu ja tekitada stressi. Võlgnikega tegelemine on aeganõudev ja koormav, eriti kui kaasnevad meeldetuletused, vaidlustused ja võlgnike passiivsus.
Infopanga võlaregister aitab aga juhtidel hallata võlgnevusi kiiremini ja lihtsamalt, säästes nii aega kui ka närve.
Hetkel kuum
Tagasi ITuudised esilehele