Autor: ITuudised.ee • 9. mai 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Taxify korraldab masinõppe võistluse

Taxify keskkond telefonis.
Foto: Taxify
Taxify ning Robotex kuulutavad välja avaliku masinõppe konkursi, mille eesmärgiks on lahendada tulevikulinnade transpordiprobleeme.

Võistlejate ülesandeks on välja arendada isesõitvatest autodest koosnevat autoparki suunav intelligentne algoritmide süsteem. Konkursil osalevad meeskonnad peavad üles ehitama optimaalse lähetussüsteemi, mis tagaks sõitude efektiivsuse ja maksimaalse kasumlikkuse.

Võistluses kasutatakse Tallinna andmetest lähtuvat tehisandmestikku ning mitmeid realistlikke piiranguid, eesmärgiga võimalikult täpselt igapäevast linnakeskkonda jäljendada.Võistlus on avatud kõigile masinõppe huvilistele. Parim meeskond saab auhinnaks 4000 eurot.Taxify andmeteaduse juhi André Karpištšenko sõnul on nende missiooniks teha transport kättesaadavaks kõigile ning kõikjal. „Seetõttu oleme võtnud eesmärgiks pakkuda klientidele kõikjal linnas autot mõne minuti jooksul. Oleme sellele sihtmärgile juba täna mitmetes linnades lähedal ning järgmine märkimisväärne hüpe efektiivsuses tuleb just tänu inimjuhte täiendavatele isesõitvatele autodele,“ ütles ta.Võitlusel palutakse osalejail ette kujutada linna aastal 2022. „Selleks ajaks on isesõitvad autod juba reaalsus, kuigi inimjuhtide roll on jätkuvalt oluline. Autod on võimelised liikuma iseseisvalt reisijate ning laadimisjaamade vahel. Loodame, et võistlus häälestab rahvusvahelist tehnilist ning masinõppe kogukonda üha enam mõtlema linnatranspordile ning tulevikuliikluse efektiivsemaks tegemisele,“ selgitas Karpištšenko.Täna kasutab Taxifyd klientidele teenuse pakkumiseks 500 000 juhti üle maailma. Seetõttu rõhutatakse ka võistluse ülesandepüstituses just inimjuhtide ning isesõitvate autode koostööd.Tehnoloogial põhineva sõidujagamise kiire kasv on teinud transpordi Karpištšenko sõnul paremini kättesaadavaks. Täna moodustab sõidujagamine ja on-demand sõidud 2% kõigist linnades tehtud sõitudest, Taxify hinnangul suureneb osakaal aastaks 2025 kolmandikuni.„Seoses sellega näeme ka isesõitvate autode spetsialiseerumist: peredele suunatud sõidukid, liikuvad kontoripinnad või isegi meelelahutuskeskused,“ rääkis ta.Võistluse üheks keskseks väljakutseks on see, kuidas optimeerida auto ajakasutust reisijate vedamise ning uue sõidu ootamise vahel. Selle probleemi edukas lahendamine eeldab mitmete lähetamise, marsruutimise, autode jaotamise, depooplaneerimise ning ühiskasutuse algoritmide väljatöötamist.Finaali pääsenud meeskonnad kutsutakse 30. novembril Tallinnas algavale Robotexi festivalile. 2. detsembril valib Taxify andmeteaduse meeskond välja konkursi võitjad, kes saavad võimaluse esineda North Stari AI nimelisel masinõppe konverentsil ning kelle nimed tuuakse välja ka järgmise aasta võistlusel.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755