Elisa arendab koos MindTitaniga tehisintellektil põhinevat vestlusrobotit, mis iseteeninduskeskkonnas juba suhtleb klientidega. Tulevikus aitab vestlusrobot Elisa veebis klientide küsimustele vastuseid leida.
- Elisa telekomiteenuste valdkonna juht Mailiis Ploomann. Foto: Elisa
Vestlust alustades tutvustab ta end kliendile vestlusrobot Annikana. "Vastuseid oskab ta anda erinevatel teemadel, alustades arvetest kuni rändluse internetilahendusteni välja," selgitas Elisa telekomiteenuste valdkonnajuht Mailiis Ploomann vestlusroboti võimekust.
"Nii näiteks tunneb meie vestlusrobot klientide poolt kasutatavaid kõiki pakette ning juhul, kui klient soovib minna reisile, oskab robot anda infot, millised teenused kliendi teenuspaktis juba sisalduvad ning milliste eest tuleb rändluses olles lisaks maksta," lisas ta.
Eelmisel aastal äriideede konkursil Ajujaht seitsme parema hulka jõudnud tiimist Markus välja kasvanud MindTitanist sai Elisa strateegiline partner enam kui aasta eest. "Mullu testisime Ajujahi konkursi raames Elisa esinduses tehisintellektil põhinevat näotuvastustarkvara. Näobiomeetria aitas tuvastada, kas esindusse sisenenud ning isikut tõendaval dokumendil olev inimene on identsed," rääkis Ploomann. Selle projekti raames jätkatakse koostööd tänaseni.
Elisa ja MindTitani esimesest ühisest projektist ongi välja kasvanud kolm tehisintellekti arendust. Koostöös töötatakse välja kliente teenindavat vestlusrobotit, näobiomeetrial põhinevat isikutuvastust ning lisaks mitmeid internetivõrgu kasutuskogemuse parendamisele suunatud masinõppe mudeleid.
MindTitani juhi Kristjan Jansonsi sõnul on Elisa tugev partner. "Oleme üheskoos avastanud mitmeid tehisintellektil põhinevaid lahendusi suurematele ja väiksematele probleemidele. Meie koostöö on suurepärane näide sellest, kuidas juba kindlaks kujunenud tööprotsessidega ettevõte ajaga kaasas käib ning oma tulevikuplaanidesse innovatsiooni kaasab," rääkis Jansons.
Elisa on asunud kasutama masinõppe ehk tehisintellekti võimekust tarkade teenuste ja teeninduse välja arendamisel, kinnitas Mailiis Ploomann. "Tehisintellekt on lähiaja üks olulisemaid valdkondi, mis aitab tempokalt areneval telekomisektoril klientide aina kiiremini muutuvate ja nõudlikumate tarbimismustritega kohanduda," lisas ta.
Telekomiteenuste valdkonnajuhi sõnul on masinõpe valdkond, millel Elisa näeb suurt rolli ettevõtte efektiivsemaks muutmisel ning klientide kasutuskogemuse parendamisel.
Ploomann tõi välja, et Elisa on viimaste aastate jooksul väga aktiivselt koostööd teinud erinevate idufirmadega ning näinud, kuivõrd palju on kohti, kust vastastikku üksteiselt õppida. Samuti on üheskoos asutud mitmeid erinevaid teenuseid välja arendama.
Tuhande töötajaga Elisa Eesti ASi siht on saada suurimaks kommunikatsiooni- ja meelelahutusettevõtteks Eestis. Elisa pakub kõikidele klientidele mobiilside, interneti püsiühenduse ja TV-teenuseid ning ettevõtetele ja avalikule sektorile võrgu- ja IT infrastruktuurilahendusi. Ettevõtte käive oli mullu 157,9 miljonit eurot.
Seotud lood
Alates 20. juulist 2018 asub Elisa Eesti ärikliendiüksuse juhi ja juhatuse liikmena tööle senine Santa Monica Networks tegevjuht Margus Vaino.
Mullu jõustunud euroliidu regulatsioon tõi kaasa üle 300kordse tõusu välismaal tarbitud andmesides võrreldes varasemaga.
Arvutipargi renditeenus on mugav, säästlik ja (tuleviku)kindel. Green IT tegevjuht Asko Pukk usub, et ettevõtete äriline fookus peab alati olema enda põhitegevusel, sektoril, mida teatakse peensusteni, et olla konkurentidest paremad – just selleks vajaliku aja ja raha renditeenus vabastab.