Autor: Indrek Mäe • 29. september 2018
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Zennström: varsti jäävad rekajuhid tööta

Foto: Veiko Tõkman
Küsimus pole enam selles, kas masinad saavad inimestest targemaks, vaid millal, tõdes Skype’i kaasasutaja Niklas Zennström Nordic Business Forumil.

„USAs moodustavad täna suurima grupi töötajaid just rekajuhid, kuid võimalik, et peagi on nad kõik tööta,“ viitas Zennström, et tehisintellekt täidab järjest enam lihtsaid ametikohti. „Masinad võimaldavad tööprotsesse optimeerida ning tehisintellekt on tõestanud, et suudab ise õppida – see on midagi, mis alles hiljuti tundus lihtsalt ülepaisutusena.“

Kogemuslugude seminar "Masinõpe ja automatiseerimine klienditeeninduses"toimub 10. oktoobril Luhtheri Masinasaalis. Loe lähemalt ja registreeru SIIN!

Viimase kümnendi kõige suuremateks saavutusteks peab Zennström pilvetehnoloogiat ja mobiiltelefoni, kuid usub, et nüüd on aeg tehisintellekti käes.

Tööjõupuudus pärsib arengut

Zennströmi hinnangul võiks areng olla veelgi kiirem, kuid seda pärsib tööjõupuudus ning tööjõu struktuur sektori ettevõtetes. „Kapitali tuleb tehnoloogiasektorisse järjest juurde, see pole enam probleem – rahast puudust ei ole, puudus on inimestest,“ rõhutas Skype’i kaasasutaja. „Samuti on liiga vähe mitmekesisust, näiteks mehi on sektoris oluliselt rohkem kui naisi.“

Loe pikemalt Äripäevast

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755