Ensto Enseki Keila tehase juhi Kaarel Suuki sõnul tekkis mõte kasutada virtuaalreaalsust müügimeeskonna aruteludes. "Ensto grupil on kliente üle kogu maailma. Kui meie müügimeeskond neid külastas, jäi tihti kõlama kliendi soov ka meie tootmist võimalusel näha," märkis ta.
Alati ei olnud aga klienti võimalik meelepärasesse Ensto tehasesse viia, seda kasvõi ajakulu mõistes. "Nii pöördusime Soome juhtiva digiagentuuri poole, kellega koos lõime Ensto Ensek Keila tehase VR-tuuri," selgitas Suuk. Virtuaalsel tuuril saavad firma müügijuhid Ensto Keila tehast klientidele üle maailma tutvustada.
"VR-tuuri puhul on müügimeeskonnal kaasas VR-seade koos prillidega, mille abil saab klient iseseisvalt Ensto tehases ringi vaadata. Meie müügijuht tutvustab samal ajal tehase sisseseadet, näidates ühtlasi ka, kus kliendi tooteid hakatakse valmistama," kirjeldas Suuk.
Tema sõnul on virtuaalreaalsus tavapärasest fotopangast tulemuslikum, kuna annab huvilisele suurema iseseisvuse tehasega tutvumisel. "Tihti on kliendid vaimustunud võimalusest näha alasid, kuhu võõraid ärisaladuste tõttu ei lubata. Või veedetakse pikki minuteid, vaadeldes lähemalt mõnda uut, innovatiivset tootmisseadet," selgitas Suuk.
Just ärisaladuse kaitse tõttu on Ensto kasutanud VR-lahendust vaid kliendikohtumistel, jättes kasutamata võimaluse avalda VR-tuur YouTube´is vms avalikes kanalites. "Samas pakkusime näiteks Keila päeval piirkonna elanikele võimalust tutvuda meie tehasega just läbi VR-lahenduse, tehes nii mõneti uutmoodi avatud uste päevad," sõnas Suuk.
25. sünnipäeva tähistav Ensto Ensek kuulub rahvusvahelisse kontserni Ensto Grupp ning tegutseb elektriseadmete ja -tarvikute valdkonnas. Eestis on Ensto Ensekil tehased Keilas ja Tallinnas, ettevõttes töötab ligi 500 inimest.