Bitcoini inimeselt inimesele ostuplavormi Paxful kasutab ligi 3 miljonit peamiselt arengumaades elavat inimest, kes liigutavad nädalas keskmiselt 20 miljoni dollari väärtuses krüptovaluutat. Firma tegevus on mõnevõrra hallil alal – ühelt poolt peaks sellest kasu olema arengumaade inimestele, kel pole ligipääsu traditsioonilisele pangandusele, samas on Paxfuli platvormi ära kasutanud ka kriminaalid.

- Paxfuli üks asutajatest Artur Schaback Foto: Andras Kralla
Paxfuli peakontor asub Tallinnas Narva maanteel sel aastal avatud Zenithi ärimajas, kus ajakirjaniku võtab vastu firma üks asutajatest Artur Schaback.
IT taustaga Schabacki huvi bitcoini vastu tärkas juba 2012. aastal. Tõsisemalt sukeldus ta ärisse aga 2014. aastal, kui kohtus New Yorgis ärimees Mohamed Azab (alias Ray) Youssefiga. Meeste esimene väljakutse oli veenda kedagi toona suhteliselt tundmatut bitcoini vastu võtma. Selleks asutati firma EasyBitz.
Esmalt võeti ette New Yorgi toiduautode pidajad. "Mõtlesime, et teeme neile lihtsa veebilahenduse, kus nad saavad QR-koodiga bitcoini vastu võtta. Osa kartis," ütles Schaback. Teised aga kleepisidki oma autode peale QR-koodi. Nüüd tekkis järgmine probleem – kuidas veenda inimesi bitcoiniga maksma?
Kuula ka Äripäeva raadio saadet Delovõje ljudi: Paxful nagu Apple tehnoloogiamaailmas.
Seotud lood
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.