15-20 aastat tagasi Eesti IT-ettevõtjate tähelepanu keskpunktis olnud maailma suurim arvutimess CeBIT Saksamaal Hannoveris lõpetas osalejate puudusel tegevuse.

- Üks CeBITi messihallidest 2000. aastal.
- Foto: Wikipedia
"Tulevikus Saksamaal CeBITi messi enam ei toimu," ütles Onuora Ogbukagu arvutimessi korraldanud firmast Deutsche Messe AG. Esimene CeBITi mess toimus juba 1970. aastal. Deutsche Messe AG juht Jochen Köckler kinnitas, et CeBITi teemasid kaetakse edaspidi teiste messide raames.
Omal ajal peeti CeBITi messi parimaks baromeetriks tehnoloogiatrendide hindamisel. Nn dot-comi buumi ajal 1990ndail ja ka uue aastatuhande alguses külastas veebruaris Põhja-Saksamaal toimunud tehnoloogiamessi pea miljon inimest. Hannoveris olid tehnoloogiaga täidetud siis kümned hiigelsuured messihallid.
Ka Eestist korraldati iga-aastaselt mitmeid grupireise CeBITi messile. Kui 1990ndate teises pooles sõideti Eestist Hannoveri messile veel maad mööda ehk autode või bussidega, siis selle aastatuhande alguses käisid siinsed IT-ettevõtete juhid ja töötajad kevadisel Põhja-Saksamaal juba lennukiga.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Hoolimata sellest, et viimasel aastail võeti CeBITil suund rohkemale meelelahutusele, kahanes nii külastajate arv kui ka messiboksi rendist huvitatud firmade hulk.
"Kõiki demograafilisi rühmi lastest vanavanemateni haaranud arvutihullus stimuleeris valdkonna arengut ja toitis arvutimaailma tutvustavaid messipidajaid. Suurte arvutimesside ümber arenes rikkalik elu. Tehnoloogia oli kallis ja valdkonnas liikusid suured rahad. Kitsa erialase suunitlusega messide külastajad olid selle raha üle otsustajad," kirjeldas R2 tehnikakommentaaris Kristjan Port.
"Maailma suurima arvutimessi CeBIT hingusele minek kuulutab arvutite eristaatuse lõppu ja nende muutumist argielu lahutamatuks osaks," lisas Port.
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.