Entusiasmist põlevad idufirmad jätavad enda miljoniideed arendades kahe silma vahele kasutajate vajaduste mõõtmise ja keskenduvad liiga palju esialgse prototüübi vormimisele, selgus Helsingis innovatsioonimessil Slush.
- Irene Au esines Helsingis konverentsil Slush. Foto: Sami Valikangas
Suurima veana idufirmade tootearenduses nimetas Khosla Venturesi disanipartner Irene Au kasutajauuringute alarahastamist. "Tavaliselt ei leita aega kontorist lahkumiseks ja kasutajatega suhtlemiseks või arvatakse, et kasutajatelt peab teada saama ainult seda, mida nad teenuselt või tootelt ootavad," kirjeldas Au Slushi laval esinedes levinud väärarusaamasid.
Khosla Venturesi tootedisaini eest vastutava partneri sõnul on kasutajaandmete uurimine oluline tööriist, mille abil saab kiirelt ammendavaid vastuseid, millised on nii kasutajate ootused kui ka reaalsed vajadused.
Au sõnul võivad kasutajate vajadused seisneda detailides. "Uuringud näitavad, et paljud potentsiaalsed kliendid võivad jätta kasutajaks registreerimise pooleli, isegi kui nad on jõudnud n-ö viimase sammuni, sest lehekülje disainimisel oli mööda pandud kinnitusnupu asukohaga," selgitas Au.
Teise veana tõstis ta esile, et iduettevõtted proovivad tootearenduses panna liiga palju rõhku täiusliku prototüübi tegemisele. Au sõnul võivad disainimeeskonnad kaotada fookuse disainides ikoone ja muid detaile, kuid jättes nii tähelepanuta kasutajakogemuse.
Iduettevõtete kolmas viga on Au sõnul vähene tööprotsessi peegeldamine. "Meeskonnad kipuvad lõpetama ühe projekti ja liiguvad kohe järgmise juurde. Samas ei suudeta kokku saada ja ühiselt hinnata, kas ja kuidas projekti käigus kõnetati kasutajate muresid, ning kuidas saadud tagasisidet saaks tuleviku projektide töövoo parandamisel rakendada," rääkis Au.