Autor: Indrek Kald • 12. veebruar 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Eesti on e-kaubanduse TOPis viimasel kohal

Eesti on regulaarsete e-ostlejate ehk vähemalt korra kuus veebis ühe ostu tegevate inimeste hulga poolest Euroopas viimasel kohal.
Veidi üle kolmandiku Eesti internetikasutajaist on regulaarsed netist otjad.
Foto: Erakogu
"Eestis on selliseid regulaarseid e-ostlejaid 36% kõikidest interneti kasutajatest. Samas on meie kasvupotentsiaal meeletu, sest interneti kättesaadavuse osas oleme Euroopas paremuselt lausa kolmandal kohal," märkis DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juht Margot Posti.

Kui Eestis on internetile regulaarne ligipääs 92%-l elanikest, siis näiteks Rumeenias vaid 62%-l, samas on seal regulaarseid e-ostlejaid 54% kõikidest internetikasutajatest võrreldes Eesti 36%ga.

Kulleri- ja logistikaettevõtte DPD tellitud üle-euroopalises uuringu põhjal on kõige usinamad e-ostlejad Inglismaal, kus ligi 14% kõigist füüsilistest kaupadest ostetakse veebist ning regulaarseid internetioste tegevaid inimesi on 69% interneti püsikasutajatest.

"Kui keskmiselt teeb üks e-ostleja Inglismaal aastas kokku 11,8 ostu, siis Eestis jääb see number veel kõigest 1,9 ostu juurde. Samas on pidev areng olemas, sest veel aasta tagasi oli see number 1,7," selgitas Margot Posti. Lätis ja Leedus on vastavad näitajad 2,8 ning 4,7.

Kolmandat aastat teostatud DPD üle-euroopalise uuringu järgi on Eestis kogu füüsiliste kaupade turust netiostude osakaal 8,2%, mis on küll aastaga tõusnud 0,6 protsendipunkti võrra, kuid jääb siiski alla Euroopa keskmisele, mis tõusis aastaga 11,3%-lt 11,5%ni.

Jätkuvalt on Eesti inimeste netist tellitavateks meelistoodeteks ilu- ja tervisetooted, mida osteti 40% juhtudel. Järgneb tehnika ja elektroonika 37%-ga ning riided 34%-ga.

DPD Eesti e-kaubanduse ärisuuna juhi Margot Posti sõnul on siiski jätkuvalt Eesti vaieldamatu liider ja teistele teenäitaja pakiautomaatide valdkonnas, sest kui Euroopa inimesed lasevad üldiselt enda internetist tellitud kauba koju tuua (84%), siis Eesti elanikud eelistavad ülekaalukalt pakiautomaate.

Tervelt 80% uuringus osalenud Eesti elanikest on tellinud oma kauba just pakiautomaati, 50% otse koduukse taha ja 45% vastajatest on lasknud oma ostud tuua postkontorisse.

Pakiautomaatidesse tellimise trend näib ka püsima jäävat, kuna ka 96% eestlastest, kes pole automaati veel kasutanud, eelistaks just seda viisi pakkide saatmiseks ja saamiseks. Kojutellimuse puhul on sama näitaja 89%.

DPD grupi e-poodlemise baromeetri raporti koostas uuringufirma Kantar TNS. Anonüümsed intervjuud viidi läbi 24 328 osalejaga 21 Euroopa riigis, sealhulgas Eestis. Valimisse kuulusid alates 18aastased inimesed, kes eelmisel aastal olid teinud vähemalt ühe füüsilise eseme ostu veebis.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755