Autor: Indrek Kald • 4. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

BTA: kindlustus tahab ligipääsu suurandmetele

Kindlustusseltsi BTA Eesti filiaali uue juhi Hiljar Kõivu sõnul on kindlustussektori üks põhimuresid ligipääs suurtele andmetele. Soomes näeb kindlustusfirma kiiruseületamiste andmebaasi, tõi ta näite.
Suurandmete kaudu saab kindlustusselts kliente paremini tundma õppida.
Foto: Pixabay

"Kindlustusseltside väljakutse seisneb selles, kuidas saada kliendi nõusolek nendele andmetele ligipääsuks ja kuidas neid andmeid kasutada, et pakkuda headele klientidele veelgi paremat hinda või teenuseid," lisas Kõiv.

Suurandmete kaudu saab kindlustusselts BTA juhi sõnul kliente paremini tundma õppida. "Suured tehnoloogiafirmad teavad klientidest palju rohkem kui meie ja kindlasti kerkib üles privaatsuse teema. Samas tundub ka väiksem privaatsus olevat uus reaalsus, sest me kõik anname oma andmetele ligipääsu firmadele, nagu Apple, Google või Microsoft," märkis Kõiv.

Näiteks Soomes on Hyundai välja töötanud kindlustuslahenduse, kus kindlustusfirma saab ligipääsu kiiruseületamiste andmebaasile ja pakub paremat hinna- või boonustaset neile, kellel pole rikkumisi. Samas ei tõsteta hinda klientidele, kes on saanud trahvi kiiruse ületamise eest.

"Kutsun oma kolleege ja oma meeskonda üles olema loomingulised ja mitte kõhklema pakkumast välja ideid, kuidas me saame oma teenuseid või protsesse muuta või arendada," sõnas Hiljar Kõiv.

Kuigi tehnoloogia areng avab uusi võimalusi, on jätkusuutliku kindlustustegevuse edu võti Kõivu sõnul tugev, avatud ja professionaalne meeskond. Lisaks on kasvava mõjuga ka kõnekeskused ja telemarketing, mis tähendab, et kaks tegurit – tehnoloogiad ja inimlik aspekt – lähenevad teineteisele veelgi.

Lisaks tõi Kõiv esile internetimüügi ja e-kanalite kasvava tähtsuse. "Kindlustus järgib panganduse trende ja majandusarenguid laiemalt – tööjõukulud suurenevad ja kasumimarginaalid vähenevad," selgitas ta. Kõiv viitas internetipangandusele, millega Eesti turg on väga kiiresti kohanenud. Sellele järgnes jaekaubandus iseteeninduskassadega ning nüüd on järg jõudnud kindlustuse kätte. Täna moodustab e-kanalite osakaal kindlustusseltside käibest 15-30%.

BTA jaeklientide segmendis moodustab väga suure osa käibest liikluskindlustus. Ettevõtte suurim tugevus äriklientide seas on mootorsõidukite-, garantii-, merendus-, vastutuskindlustuse ja ravikindlustuse valdkonnas. BTA ambitsioon on parandada positsiooni ettevõtete kindlustusandjana.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755