Eestlaste online-kaardimaksete hulk on viimastel aastatel püsivalt kasvanud 25-30 protsendi võrra, samas on veidi vähenenud keskmise veebiostu maksumus.

- E-kaubandus on viimastel aastatel kasvanud maailmas keskmiselt 15% aastas.
- Foto: Pixabay
SEB andmeil suurenes eestlaste online-kaardiostude arv mullu rohkem kui 27 protsendi võrra. Võrdluseks oli 2017. aastal kasv 30% ja 2016. aastal 26%. Maailmas keskmiselt on e-kaubandus viimastel aastatel kasvanud 15% aastas.
SEB juhatuse liige Ainar Leppänen märkis, et kui mittedigitaalses maailmas saab inimene ühel ajal viibida vaid ühes kaupluses, siis internetis olles saab ta samal ajal viibida paljude eri kaupmeeste juues ning lühikese ajaga liikuda mitmete eri kaupmeeste vahel.
"Et ostja seejuures ka ostu sooritaks, on tähtis, et online ostukeskkond oleks turvaline, lihtne, kiire ja mugav – see kasvatab tehingu tegemise tõenäosust. Kindlasti tuleb silmas pidada kliendikogemust tervikuna, see tähendab, et ka esinevate probleemide lahendamine peab olema sujuv, kiire, kliendisõbralik," sõnas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Leppäneni ütlusel tähtsustavad paljud kaupmehed neid asjaolusid ja on turvaliste ja mugavate e-kaupluste poole jõudsalt liikumas. "Selle valguses on e-kaubanduse suurenevad kasvunumbrid loogilised," lisas ta.
SEB statistika kohaselt toimub kasv mitte tehingusummade, vaid tehingukordade arvelt. Kui 2017. aastal oli keskmine tehingusumma 42,60 eurot, siis 2018. aastal on keskmise tehingu väärtus kahanenud 39 euroni.
Seotud lood
Pilveteenustega seotud arveldamine võib tekitada omajagu peavalu. Crayon koondab Amazon Web Service’i (AWS) kulud ühele arvele, annab reaalajas ülevaate tegelikest kuludest ning aitab andmepõhiste soovitustega kulusid kontrolli all hoida. Klientide jaoks on tulemus vähem manuaalset tööd ja ebameeldivaid üllatusi ning rohkem kontrolli ja kokkuhoidu.