Autor: Indrek Kald • 27. märts 2019
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

Nutikindlustus tasus klientide kahjusid 1,1 miljoni eest

Möödunud aastal hüvitas Elisa nutikindlustus üle 1,1 miljoni euro eest seadmekahjusid, millest ligi 80 protsenti kulus telefonide parandamiseks.
Nutitelefonide ja tahvelarvutite kindlustust pakub Elisa 2015. aastast.
Foto: Pixabay

2015. aasta keskel tutvustas Elisa esmakordselt klientidele nutikindlustust, mis tuleb appi tahvelarvuti või nutitelefoni kukkumise, põrumise ja varguse korral, sõltumata sellest, kas õnnetus juhtub Eestis või välismaal.

Nelja aasta jooksul on nutiseadme kindlustamine muutunud aina tavapärasemaks ja nii kindlustasid mullu kliendid pea iga kolmanda ostetud nutiseadme.

Kõigist kindlustusjuhtumitest saadi 80%-l seade töökorda remondiga ning 16%-l vahetati seade välja, sest hävis täielikult. Varguse tõttu hüvitamist esines natuke enam kui neljal protsendil juhtudest.

Elisa telekomiteenuste valdkonna juhi Mailiis Ploomanni sõnul sobib nutikindlustus kõigile ja kaitseb ettenägematute õnnetusjuhtumite eest. "Kõige õrnem osa nutiseadmetest on ekraan ja kuna aasta-aastalt lähevad just ekraanid seadmetel aina suuremaks, muutub seadme kindlustamine ka aina populaarsemaks," kinnitas ta.

"Kui varem pidi mittegarantiiliste remontide eest ise tasuma, siis nüüd teeb seda kindlustus. Omades Elisa nutikindlustust, on julgem soetada ka lastele veidi kallimaid ja tehniliselt võimekamaid seadmeid," ütles Ploomann.

Nutikindlustust pakub Elisa koostöös If Kindlustusega, kelle varakindlustuse tootejuhi Veiko Sepa sõnul näitab statistika, et õnnetused nutiseadmetega on tõusvas trendis. „"Täna võib öelda, et nutikindlustuse kahjusumma on 2017. aastaga võrreldes tõusnud ligi 15%," lisas ta.

Kindlustatute kogubaas on tänaseks kasvanud üle kümne korra ja samuti suurenevad ka hüvitiste summad, mille abil on kas remonditud või välja vahetatud kindlustust omavate klientide seadmed. Näiteks kallimate seadmete puhul on Elisas kindlustajate osakaal üle 40%, vähem kindlustatakse seadmeid, mille ostuhind on alla 150 euro.

Peamised kahjujuhtumid on üsna igapäevased õnnetused, kui enim hüvitatakse kukkudes purunenud seadmeid – need moodustasid möödunud aastal kindlustusjuhtumitest ka üle 60%. Teisena hüvitati enim ka laste kasutuses olnud seadmete remonti.

Tuleb ette ka ebatavalisemaid juhtumeid, kui näiteks ühe kliendi hobune lõi ehmatusest kliendile kabjaga vastu reit ning pükste taskus olnud telefon purunes. Tänu nutikindlustusele tehti telefon taas korda. Muude põhjuste seas toodi välja taskus või kotis purunemist, veekahjustust või autos toimunud õnnetust.

Tuhaned töötajaga Elisa Eesti ASi siht on saada suurimaks kommunikatsiooni- ja meelelahutusettevõtteks Eestis. Firma käive oli mullu 169,7 miljonit eurot.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755