• 13.05.19, 09:12
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Facebook ja Google said 13 miljonit Eesti reklaamiraha

Facebook ja Google neelasid eelmisel aastal Eesti turult ligi 13 miljonit eurot reklaamiraha ja kasvasid võrreldes aasta varasemaga 38%, samas kohalik internetireklaamiäri tammub paigal, teatas Kantar Emor.
Eesti internetireklaamiturg Kantar Emori andmeil.
  • Eesti internetireklaamiturg Kantar Emori andmeil. Foto: Kantar Emor
Eesti internetireklaamituru kogumaht oli mullu 20,24 miljonit eurot ja see kasvas 0,5%. Seega teenisid Facebook ja Google Eestist internetireklaamiga rohkem kui ükski siinne meediaettevõte.
Kõigi globaalsete reklaamimüüjate maht kokku oli aga veelgi suurem ehk üle 40% Eesti reklaamiostjate poolt internetti panustatud rahast, teatas uuringufirma Kantar Emor.
Kantar Emori uuringueksperdi Elvin Heinla kinnitusel kasvasid Facebooki ja Google´i reklaamimahud Eestis ka tunamullu ligi 40%. "Ühendriikides tehtud uuringud ning ennustused järgnevateks aastateks viitavad sellele, et Facebooki ja Google´i reklaamikanalite osatähtsuse kasv jätkub ning kasvumootoriks peetakse just digitaalset videoreklaami," selgitas ta.
"Kui vaadata Eesti kohalikke veebilehti, siis siinsel turul ei ole võrdväärset vastast globaalsele YouTube´i keskkonnale ja videoreklaam on võtnud selge suuna sotsiaalmeediasse," lisas Heinla.
Kujunenud olukorras on tema sõnul Eesti meediaettevõtetele keeruline anda head nõu, kuidas toime tulla ja seejuures kasvada. "Eesti ajakirjanduse hea käekäik sõltub suuresti sellest, kuidas suudetakse müüa reklaami internetis. Ainuüksi eelmisel aastal võrreldes tunamullusega Google´i ja Facebooki kaukasse juurde kukkunud 3,45 miljonit eurot oleks olnud neile suureks abiks," sõnas ta.
"Meediaettevõtjatel ei jää muud üle kui kohaneda ning otsida formaate, mis eristaks neid rohkem sotsiaalmeediakanalitest," lisas Elvin Heinla.
Praegu on kohalikud interneti reklaamikanalid ennast Heinla hinnangul paraku turundajate jaoks ammendamas, sellal kui reklaamiostjad otsivad üha uusi võimalusi olla nähtavad kiiresti ja efektiivselt.
"Pealegi on kohalikud meediakanalid avanud ka ise Google´ile ukse, võimaldades näidata temalt ostetud reklaami segamatult nende endi veebilehtedel – ostad Google´ist, saad terve Eesti meedia! Siinsed meediakanalid saevad kohati ise oksa, millel istuvad," lisas ta.
Kantar Emor tugines kahe suurima välismaise reklaamikanali teenitud summade kokkulöömisel 16 Eesti suurema meedia- ja digiagentuuri teabele.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 05.09.24, 15:53
KPMG ekspert: kõige kiiremini tasub ära rutiine automatiseeriv AI-rakendus
Tehisintellekti rakendades toovad kõige kiiremini kulutused tagasi rahaliselt suure mõjuga lahendused, näiteks allahindluste ja lao optimeerimine, aga ka senise käsitsitöö automatiseerimine.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi ITuudised esilehele