Veidi pärast keskpäeva teatas SK ID Solutions AS, et alates kella 11:45st on häiritud Smart-ID kasutamine. "SK ID Solutions tegeleb probleemi lahendamisega ja põhjuste väljaselgitamisega. Teavitame teid kohe, kui Smart-ID teenuse töö on taastatud," seisis esmases pressiteates.
Kell kaks päeval teatas ettevõte, et probleem lahendati ja Smart-ID teenus taastati kell 13:50. ID-kaardi ja Mobiil-ID kasutamine ei olnud häiritud.
Smart-ID on SK ID Solutionsi poolt 2016. aastal loodud elektroonilise identiteedi lahendus, mis hõlbustab e-teenustesse sisselogimist ja e-allkirjade andmist. Smart-ID rakendus töötab iOS ja Android operatsioonisüsteemiga nutiseadmetel ega vaja töötamiseks SIM-kaarti. Smart-ID vastab Euroopa Liidu eIDAS regulatsiooni nõuetele ja arvestab Euroopa keskpanga nõudeid tugevale autentimisvahendile.
Sertifitseerimise tulemusel on Smart-ID tunnustatud kõrgeimal võimalikul tasemel Euroopa Liidus. Smart-ID kasutajatel on võimalik anda digitaalallkirju, mis on võrdväärsed käsitsi antud allkirjadega ning mida on kohustus aktsepteerida kõikides euroliidu liikmesriikides.
Smart-ID kasutamiseks peab laadima Google Play poest või Apple AppStore´ist nutiseadmesse vastava rakenduse. Smart-ID kasutamiseks on vaja internetiühendust (Wi-Fi või mobiilne internet).
Seejärel peab kasutaja registreerima endale Smart-ID konto, milleks on vajalik tuvastada isik ID-kaardi või mobiil-ID abil. Smart-ID kasutamiseks vajalikud koodid PIN1 ja PIN2 saab luua samas rakenduses. Smart-ID PIN-koodid erinevad ID-kaardi PIN-koodidest.
Riigi infosüsteemi ameti (RIA) 2019. aasta aprillikuu raportis kirjutatakse, et kõige tõsisemad juhtumid, mille osas alustas politsei kriminaalmenetlust, said alguse veebruaris ning võimendusid aprillis, mil kurjategijad üritasid õngitsussõnumeid ja -lehti ära kasutades luua võõra inimese nimel uut Smart-ID kontot.