Eesti võttis omaks USA lähenemise 5G ehk viienda põlvkonna mobiilsidevõrkude turvalisusele, mis tähendab Hiina tootjate konkurentsist tõrjumist. Ühise avalduse sõlmisid eile Washingtonis peaminister Jüri Ratas ja asepresident Mike Pence.

- Jüri Ratas ja Mike Pence eile Valges Majas.
- Foto: valitsus.ee
Peaminister leppis avalduses USA asepresidendiga kokku Eesti ja USA ühise lähenemise 5G ehk viienda põlvkonna mobiilsidestandardi võrkude turvalisusele, teatas valitsus äsja.
"Kinnitame, et lähtume 5G-võrkude arendamisel ühistest põhimõtetest. Eestile on digiriigina uute tehnoloogiate usaldusväärsus esmatähtis küsimus ning USA on julgeolekuvallas meie jaoks tähtsaim liitlane," selgitas Ratas.
"Ameerika Ühendriikidega kokku lepitud avaldus andis tugeva signaali, et Eesti mõistab 5G-võrkude arendamisel turvalisust liitlastega sarnaselt," lisas ta.
Artikkel jätkub pärast reklaami
Valitsuse teatel järgib avaldus 5G võrkude turvalise arendamise rahvusvahelisi põhimõtteid, mis lepiti kokku kevadel Praha julgeolekukonverentsil. Selle järgi võtavad riigid 5G ülesehitamisel arvesse nii poliitilisi, tehnilisi, juriidilisi kui ka majanduslikke argumente ning riskifktoreid. Samu põhimõtteid on kinnitanud ka Euroopa Komisjoni soovitused liikmesriikidele.
Samasuguse kokkuleppe sõlmis septembris USAga ka Poola. Asepresident Mike Pence´i kabinetiülem Marc Short ütles teadet kommenteerides siis uudisteagentuurile Associated Press, et Hiina kommunistlik partei ei tohi saada võimalust 5G võrguseadmeid tootva Huawei kaudu luureandmete kogumiseks.
Elisa Eesti juht Sam Seppänen kritiseeris Hiina ettevõtete tõrjumist eile teravalt
IKT aastakonverentsil peetud ettekandes.
Seotud lood
Konkurentsitihedas ja kiiresti arenevas maailmas on tõeliselt oluline see, et ükski kõne ega kontakt kaduma ei läheks – kui teie ettevõte jääb tabamatuks, ei jää klient ootama, vaid võtab ühendust järgmise sama teenuse pakkujaga ning lööb käed. See võib aga teie ärile kalliks maksma minna. Et sellist olukorda ei tekiks, siis saab appi tulla
Esecom, kes aitab luua teie ettevõtte vajadustele vastava kõne- või kontaktikeskuse. Koos tehakse selgeks, millised on ettevõtte vajadused ja milliste suhtlussüsteemi funktsionaalsustega saab töötajate ja klientide rahulolu tõsta.