Autor: Indrek Kald • 17. november 2019

Web Summit 2019 kokkuvõtteks: viis suurt IT-trendi

Ukraina veebikuulutuste äris tegutseva RIA.com Marketplaces OÜ analüütikud tegid kokkuvõtte Lissabonis Euroopa suurimal IT-konverentsil Web Summit esile kerkinud trendidest.
Web Summit 2019 toimus eelmisel nädalal, seal osales 2150 iduettevõtet üle ilma.
Foto: RIA.com Marketplaces OÜ

Web Summit 2019 toimus eelmisel nädalal, seal osales 2150 iduettevõtet üle ilma. Eesti ettevõtjaid oli Portugali lennanud enam kui veerandsada.

Podcast ehk taskuhääling

Podcasti ehk taskuhäälingu populaarsus järjest kasvab ja hakkab YouTube´i omale järele jõudma. Taskuhäälingut on mugav kasutada, kuna see võimaldab saateid kuulata igal pool ja igal ajal olenemata sellest, kas vaba aega kuulamiseks on kõigest paar minutit või tervelt tund.

Sageli ei soovi inimesed kulutada aega pikkade videote vaatamisele YouTube´ist, vaid eelistavad sama info kätte saada audioformaadis, näiteks teel tööle ummikusse jäädes. Audiosaadete pikkus ulatub umbes kahest minutist ühe tunnini.

Praegusel ajal pakuvad taskuhäälingus peamiselt huvi enesearendus, keeleõpe, uudised, teadus, tehnoloogia, äri, edulood, komöödiad ja tervis. Google Podcastsi rakendust on Play Store´ist alla laaditud üle viie miljoni korra.

"Taskuhääling on võimas vahend nii hariduses kui ka turunduses. Taskuhääling võib kaubamärki tugevdada, pakkuda informatsiooni, olla alati kättesaadav ja kergesti levitatav," kommenteeris Artjom Umanets RIA.com Marketplaces OÜst.

Tehisintellekt

Oma äri arendamiseks tuleb kursis olla maailmas levivate uute tehnoloogiatega. Edukad ärid peavad kogu aeg leiutama huvitavaid funktsioone ja omadusi, et kasutajad oleksid nende tootest jätkuvalt huvitatud. Näiteks 2019. aastal võeti veebisaidil AUTO.RIA.com kasutusele sõiduki numbrimärkide automaatse tuvastamise süsteem. Tehisintellekt loeb numbrimärke ja kontrollib neid riiklikest andmebaasidest. See aitab platvormil kasutajate seas usaldust tekitada.

Mobiilikesksus

Käesoleval aastal kasvas mobiilseadmete vahendusel internetti kasutavate inimeste arv 60%ni. Seega peavad veebilehtede omanikud oma saite optimeerima. Mobiilikeskse arenduse nõuded on järgmised: kõige tähtsam teave tuleb kuvada esimesena, veebisait peab olema lihtne ja optimeeritud ning see ei tohiks laadida rohkem, kui kasutajal on soovitud teabe saamiseks vaja. Mobiilikesksuse kasutamine veebisaidi väljatöötamisel pakub olulisi eeliseid kasutajatele, kes külastavad saiti eelkõige mobiilseadme vahendusel.

Emotsioonid juhivad kõike

Tänapäeval seisavad kõik ettevõtted silmitsi tõsise katsumusega – nad peavad leidma viisi, kuidas kliendid nende juurde ikka ja jälle tagasi tuleksid. New York Times uuris, millised reklaamid on tõhusamad. Selles osales 1200 lugejat, kellelt küsiti, milliseid emotsioone artikkel neis tekitas. Leidis tõestust asjaolu, et reklaamid töötavad paremini, kui artikkel loob inimestes emotsioone nagu armastus, kurbus ja hirm. Lood, mis kannavad endas sügavust ja rõhuvad inimese emotsioonidele, on tulemuslikumad kui need, mis kannavad rohkem informatsiooni.

Bränditurundus

Omanimelise turunduskommunikatsioonifirma tegevjuht Richard Edelman kõneles Web Summitil uuest trendist. "Bränditurundus on demokraatia kõrgeim vorm! Valimistel anname oma hääle iga nelja aasta tagant. Brändid, millel on oma positsioon ja mis kõnetavad ühiskondlikult olulistel teemadel, muudavad maailma ja ühiskonda palju kiiremini. Teatud kaubamärkide tooteid ostes või kasutades me hääletame iga päev ühiste väärtuste ja prioriteetide poolt sellega, et investeerime oma aega ja raha nendesse muutustesse. See on demokraatia," rääkis Richard Edelman.

Eestis registreeritud RIA.com Marketplaces OÜ haldab suurt Ukraina kinnisvaraportaali DOM.RIA.com ja suurimat automüügiportaali AUTO.RIA.com.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755