Autor: Indrek Kald • 6. märts 2020

Telia Eesti saab riigi toel 15 elektriautot, plaanib lisaks osta veel 50

Telia Eesti AS muudab oma autopargi keskkonnasõbralikumaks, soetades riigi toel tänavu 15 täiselektriautot. Lähiaastail plaanib firma elektriautode hulga mitmekordistada.
Elektriauto Nissan Leaf laadimisel.
Foto: Raul Mee

"Esimeste elektriautode soetamise eesmärgiks on anda oma töötajatele elektriautode kasutamisel kogemus, julgustades neid seega tegema hiljem samas suunas otsuseid ka oma isiklike sõidukite soetamisel," seisab elektriautode ostu toetanud keskkonnainvesteeringute keskusele (KIK) esitatud Telia taotluses.

"Lisaks loodetakse esimese 15 auto baasil saada esmane kogemus elektriautode kasutamisest, et saada kindlus plaanile soetada järgmise kolme aasta jooksul täiendavalt 50 elektriautot," kinnitas Telia KIKile.

Keskkonnainvesteeringute keskus on tänaseks teinud kõik elektrisõidukite ostutoetuse esimese taotlusvooru otsused. Kokku sai positiivse vastuse 55 taotlust ning Eesti teedel sõidab peagi 232 uut elektrisõidukit. Toetuse kogusumma oli 1,16 miljonit eurot.

Esimesest voorust toetust saanute seas oli 40 ettevõtet ja 15 eraisikut. Kümme ettevõtet said toetust viieteistkümne sõiduki soetamiseks ehk maksimaalses mahus.

Keskkonnaminister Rene Koka sõnul otsustasin nad esimese taotlusvooru summat esialgu kavandatuga võrreldes suurendada ning leida lisaraha ka teise taotlusvooru tarvis. "Loodame teise vooru avada veel enne suve," märkis ta.

KIKi juhataja Andrus Treieri sõnul kõigile, kes esimeses voorus taotluse täitmise ja esitamisega vaeva nägid, toetust siiski ei jätkunud. "Teises voorus tuleb joone alla jäänutel koos uute huvilistega taotlus uuesti sisestada ja esitada ning moodustub uus taotlejate järjekord," selgitas ta.

"Anname teise vooru toimumisest avalikkusele teada ning siis saavad taas kõik eraisikud ja ettevõtted samadel tingimustel kuu aega oma taotlust sisestada," lisas Treier. Eeldatavasti kujuneb teise vooru maht esimese omast väiksemaks.

KIKi toel soetatavate automarkide loetelu on järgmine: Nissan Leaf (69 autot), Hundai Kona Electric (33), Renault Zoe (31), VW E-UP (22), Škoda CITIGOe (17), Peugeot 208 GT Electric (16), Tesla Model 3 (16), Hundai Ioniq (15), Nissan e-NV20 (10), Audi e-tron (1), Kia e-Niro (1), Mini Cooper (1).

GPS-seadet soovivad autole paigaldada kaheksa toetuse saajat. Ülejäänud on valmis KIKile esitama kuni 80 000 kilomeetri läbimiseni korra aastas auto läbisõiduinfo ning seda ka KIKi soovil kahe päeva jooksul ette näitama.

KIKis algas elektriliste sõidukite ostutoetuse esimesse vooru taotluste esitamine 18. detsembril 2019 ning vastuvõtt 17. jaanuaril 2020 kell 9 ning lõppes juba samal päeval kell 13 seoses suure huvi ja meetme eelarve täitumisega. KIKile saabus 85 taotlust ning kokku sooviti osta 297 sõidukit kogusummas 1,485 miljonit eurot.

Taotlusvoorust toetatakse uute täiselektriliste M1 ja N1 kategooria sõidukite ostu. Toetuse summa ühe sõiduki kohta on 5000 eurot ning elektrisõiduki hind võib olla kuni 50 000 eurot käibemaksuta. Nelja aasta jooksul peab toetusega soetatava elektriautoga läbima vähemalt 80 000 kilomeetrit ja sellest vähemalt 80% Eestis.

Toetust antakse Euroopa Liidu kasvuhoonegaaside lubatud heitkoguse ühikutega kauplemissüsteemi enampakkumistuludest.

Liitu ITuudiste uudiskirjaga!
Liitumisega nõustud, et Äripäev AS kasutab sinu e-posti aadressi sulle uudiskirja saatmiseks. Saad nõusoleku tagasi võtta uudiskirjas oleva lingi kaudu. Loe oma õiguste kohta lähemalt privaatsustingimustest
Indrek KaldITuudised.ee toimetajaTel: 511 1112
Anne WellsReklaami projektijuhtTel: 5880 7755